صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / برآورد اولیه از خسارت “زلزله سی سخت” به ۴۵۰۰ واحد مسکونی روستایی و شهری
برآورد اولیه از خسارت “زلزله سی سخت” به ۴۵۰۰ واحد مسکونی روستایی و شهری

برآورد اولیه از خسارت “زلزله سی سخت” به ۴۵۰۰ واحد مسکونی روستایی و شهری

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از برآورد خسارت به ۴۵۰۰ واحد مسکونی در پی زلزله ۵.۲ ریشتری سی سخت خبر داد.

زلزله سی‌سخت

عزیز فیلی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: تاکنون ۴۵۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی شهرستانهای بویراحمد و دنا که در پی زلزله ۵.۲ ریشتری چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت دچار خسارت شدند، از سوی بنیاد مسکن ارزیابی شدند.

وی اظهارکرد: مشکلات آب حوزه شهری شهر مادوان و برخی مناطق یاسوج روز گذشته رفع شده و به وضعیت قبل از زلزله برگشت و آب مناطق روستایی که قطع شده بود نیز به جزء روستای “ده برآفتاب “همه روستاها وصل شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این زمین لرزه ۱۴۱ مصدوم برجای گذاشت که اکثرا سرپایی و ترخیص شدند و تنها ۷ نفر در حال مراحل تکمیلی درمان خود را می گذرانند.

فیلی تصریح کرد: هنوز برآورد نهایی خسارات وارده ناشی از این زمین لرزه مشخص نشده است اما برآوردهای اولیه از ۱۲۰ میلیارد تومان خسارت به واحدهای مسکونی شهری و روستایی، تاسیسات و ساختمانهای اداری و زیرساخت ها وارد شده است.

وی اضافه کرد:دانشگاههای استان از روز یکشنبه باز و کلاسهایشان دایر است و خوابگاه های دانشجویی مشکل خاصی ندارند بر اساس بازدید های انجام شده خسارات جزئی وارد شده در آینده باید تعمیر شوند و خسارات جزئی به مدارس استان وارد شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.