سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اعتراضات اخیر در نیکاراگوئه باعث تضعیف اورتگا شد

اعتراضات اخیر در نیکاراگوئه باعث تضعیف اورتگا شد

اعتراضات اخیر در کشور نیکاراگوئه که در جریان آن ده‌ها نفر بر اثر سرکوب شدید نیروهای پلیس و نیروهای غیرنظامی حامی دولت کشته شده‌اند باعث تضعیف دانیل اورتگا شده است که یکی از معدود رهبران چپ‌گرای روی کارآمده در آمریکای لاتین است.

اورتگا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اعتراضات موجب شده که اورتگا از یکسری اصلاحات امنیت اجتماعی که از جمله عوامل تحریک این ناآرامی‌ها بوده عقب‌نشینی کند و در عین حال با مخالفانی که مصمم به کنار زدن او از قدرت هستند، روبرو شود.

ژنرال هوگو تورس، یکی از کسانی که از الگوی حامیان اورتگا جدا شد، گفت: اورتگا با این بی‌رحمی‌ها و جنایت‌ها و سرکوب‌گری معادل دیکتاتور سابق سوموزا بوده و حتی از او نیز جلوتر زده است.

از نظر بسیاری انتخاب موریدو به عنوان معاون رئیس‌جمهور در انتخابات سال گذشته نشان داد که اورتگا به دنبال “ترجیحات خاندانی” است.

اخیرا یک تجمع تحت ریاست اورتگا شاهد حضور هزاران وفادار به دولت و کارمند دولت در میدان ویکتوریز در ماناگوا بود که به عنوان فراخوانی برای صلح و گفت‌وگو اعلام شد.

با وجود آنکه در این تجمع یک دقیقه سکوت به احترام قربانیان اعتراضات برگزار شد، کمی دورتر از این محل یک گروه از جوانان حامی جبهه ساندینیستا یک بنای یادبود قربانیانی که کار گذاشته شده بود، سرنگون کردند.

اخیرا گزارش درباره فساد در دولت و دادن امتیاز به اعضای خانواده اورتگا افزایش یافته و به نارضایتی‌ها دامن زده است.

دور جدید اعتراضات در شهر ماناگوا در ۱۸ آوریل شروع شد و بعدا به شهر لئون کشیده شد.

بعد از آنکه معترضان مورد حمله گروه‌های جوان حامی ساندینیستا قرار گرفتند تعداد آنها بیشتر شد و شعارهایی مطرح شد با عنوان “دانیل و سونوزا یکی هستند”، سپس اعتراضات به دیگر شهرها نیز کشیده شد و مقام‌ها با رسانه‌های مستقل پوشش دهنده اعتراضات برخورد کردند.

در برخی موارد پلیس با سلاح جنگی به معترضان شلیک کرد و کمیسیون دائم حقوق بشر به عنوان یک گروه غیردولتی گفت تلفات این اعتراضات تاکنون به ۶۳ تن رسیده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.