صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / استاد دانشگاه عراق: ایران پیشگام گفت و گوی تمدن ها است
استاد دانشگاه عراق: ایران پیشگام گفت و گوی تمدن ها است

استاد دانشگاه عراق: ایران پیشگام گفت و گوی تمدن ها است

علی عباس عبدالحسین استاد دانشگاه کوفه عراق،جمهوری اسلامی ایران را پیشگام گفت و گوی تمدن ها ،نزدیکی ادیان و تقویت صفوف مسلمانان برای مقابله با دشمنان اسلام از جمله آمریکا و اسرائیل دانست.

رئیس انتشارات دانشگاه کوفه عراق در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت و گو با ایرنا، افزود: نمایشگاه کتاب تهران که به همت ایران اسلامی برپا شده، فرصتی برای تبادل آرا و نزدیکی دیدگاه ها و افکار دانشمندان و محققان کشورهای مختلف است .
وی با اظهار امیدواری به برپایی دائم نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، خواستار دعوت از دانشمندان و محققان کشورهای مختلف جهان اسلام از جمله مصر، لبنان و سوریه با سابقه فرهنگی و تمدن دیرینه آنها به این نمایشگاه شد.
عباس عبدالحسین همچنین پیشنهاد کرد برای تنوع بیشتر نمایشگاه کتاب تهران ، برگزاری مناظره ها، سمینارها، مسابقات و جشنواره های فرهنگی در کنار نمایشگاه کتاب تهران با حضور شخصیت های فرهنگی برجسته جهان اسلام در دستور کار مسئولان نمایشگاه قرار گیرد.
رئیس انتشارات دانشگاه کوفه با تاکید بر آمادگی این دانشگاه به عنوان «مرکز تشیع جهان» ، برای همکاری با دانشگاه های ایران و دیگر کشورهای مسلمان، افزود: امام خمینی ( ره) دانش آموخته حوزه نجف اشرف مایه افتخار عراق و جهان اسلام است.
استاد دانشگاه کوفه شمار عناوین عرضه شده کتاب در نمایشگاه امسال را بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب در زمینه های پزشکی ،فیزیک،فقه اسلامی، تاریخ، جغرافیا، حقوق بین الملل ، زبان و ادبیات عرب، فلسفه، و مجله های اختصاصی دانشگاه کوفه ذکر کرد.
وی همچنین با اشاره به روابط صمیمانه ایران و عراق خواستار توسعه روز افزون همکاری های دو کشور در همه زمینه ها به ویژه در زمینه فرهنگی شد.
سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در تاریخ ۱۲ تا۲۲ اردیبهشت در تهران دایر می باشد.
خاورم** ۱۴۵۳** ۱۷۰۱

همچنین مطالعه کنید:

۱۵۰ ولاگ از ۲۴ استان کشور به جشنواره فیلیمومدرسه رسید

به گزارش کسب و کار نیوز، میثم حیدری، مدیر اجرایی فیلیمومدرسه با بیان این خبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.