صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / کویت بیانیه شورای امنیت علیه محمود عباس را ناکام گذاشت
کویت بیانیه شورای امنیت علیه محمود عباس را ناکام گذاشت

کویت بیانیه شورای امنیت علیه محمود عباس را ناکام گذاشت

کویت مانع از تصویب بیانیه تحت حمایت آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد شد که شدیدا رهبر فلسطین را بابت اظهاراتش که به گفته واشنگتن "تهمت‌های زننده ضد یهودی و تئوری‌های توطئه بی‌اساس" است، هدف انتقاد قرار می‌داد.

محمود عباس

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کویت نماینده عرب در شورای امنیت ۱۵ عضوی است و دو دیپلمات می‌گویند که آنها به دلیل عدم جامعیت با بیانیه مطبوعاتی مذکور مخالفت کردند. این دیپلمات‌ها به دلیل حساست مساله نخواستند نامشان فاش شود.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اوایل روز جمعه با صدور بیانیه‌ای بابت اظهاراتش در دوشنبه گذشته در پارلمان سازمان آزادی‌بخش فلسطین عذرخواهی کرد. اظهارات او از طرف رژیم صهیونیستی، آمریکا، سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و سایرین به عنوان اظهاراتی یهودستیزانه مورد انتقاد قرار گرفته بود.

 عباس در سخنرانی طولانی خود گفت که این «عملکرد اجتماعی» یهودیان، از جمله وام‌های پولی آنها بوده که موجب خصومت نسبت به آنها در اروپا شد. او همچنین ایجاد اسرائیل را به عنوان یک پروژه استعماری اروپایی توصیف کرد و گفت: «تاریخ به ما می‌گوید که هیچ مبنایی برای سرزمین یهودی وجود ندارد.»

در بیانیه تدوین شده که به دست آسوشیتدپرس رسیده است، به “مخالفت قاطع و صریح سازمان ملل متحد با یهودی‌ستیزی و نفی هولوکاست” اشاره و خواسته شده است تا عباس از “بیان اظهارات یهودستیزانه” خودداری کند. این پیش‌نویس همچنین یاددآوری کرد که ” به لحاظ تاریخی یهودستیزی به اشاعه تهدید علیه صلح و ثبات بین‌المللی، قساوت‌های جمعی و گسترش نقض‌های حقوق بشری” ختم می‌شود. با این حال کویت مانع از آن شد که بیانیه مذکور به جریان بیفتد.

همزمان با اقدام آمریکا روز جمعه چندین هزار فلسطینی اعتراض شش هفته‌ای را در مرز غزه و اسرائیل برگزار کردند. این اعتراضات جمعه هر هفته برگزار می‌شود و بخشی از کمپین شکستن محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی و مصر است. از اواخر مارس ۴۰ فلسطینی کشته و بیش از ۱۷۰۰ تن دیگر بر اثر اصابت گلوله‌های ارتش صهیونیستی زخمی شدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.