صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / همایش هومر و فردوسی در قبرس برگزار می شود
همایش هومر و فردوسی در قبرس برگزار می شود

همایش هومر و فردوسی در قبرس برگزار می شود

مدیر عامل انجمن دوستی ایران و قبرس از تدارک برگزاری همایش «هومر و فردوسی» در نیکوزیا و لارناکا قبرس خبر داد.

محمد جان پاس روز جمعه در حاشیه سومین روز سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیان اینکه انجمن دوستی ایران و قبرس از سال ۹۲ آغاز به کار کرده است، اظهار داشت: قرار است همایش «هومر و فردوسی» به صورت دو سالانه باشد، بعبارتی یک سال در قبرس و سال دیگر در ایران برگزار شود.
وی افزود: همایش هومر و فردوسی در قبرس به مدت دو روز و هر روز در یکی از شهرهای این کشور برگزار می شود.
پاس همچنین از پیشنهاد قبرس برای تهیه یک فیلم توسط انجمن دوستی ایران و قبرس خبر داد و ادامه داد: سفیر این کشور در تهران امروز از نمایشگاه کتاب تهران بازدید می کند، در جریان این بازدید درباره همایش برای رسیدن به توافق نهایی گفت وگو خواهد شد.
مدیر عامل انجمن دوستی ایران و قبرس اضافه کرد: این انجمن تصمیم گرفته با توجه به پیشینه تاریخی دو کشور و مشترکات فرهنگی آنها، دو ماهنامه ای را منتشر و در آن برخی از رمان های فارسی و شاعران حماسی ایران مانند فردوسی را به زبان انگلیسی معرفی کند.
پاس با بیان اینکه سفارت قبرس در تهران ۵ سال پیش فرهنگ معاصر قبرس را به زبان فارسی ترجمه کرد، یکی از اهداف تاسیس انجمن دوستی ایران و قبرس را برقراری تعامل بین تجار این دو کشور عنوان کرد.
به گفته پاس، ۷۰ انجمن دوستی ایران با کشورهای مختلف در کشور به ثبت رسیده که از این تعداد ۵۰ انجمن فعال است.
انجمن دوستی ایران و قبرس تنها انجمن دوستی است که امسال در نمایشگاه حضور دارد، سال گذشته، ۴۰ انجمن دوستی در نمایشگاه کتاب حضور داشتند.
سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مصلای امام خمینی (ره) میزبان علاقه مندان به کتاب است.
نمایشگاه امسال در فضایی به مساحت ۱۳۰ هزار متر مربع راه اندازی شده تا دو هزار و ۵۰ ناشر داخلی و ۱۳۲ ناشر خارجی کتاب های خود را عرضه کنند.
در این دوره نمایشگاه، ناشران آموزشی با ۱۵ هزار و ۶۳۳ عنوان کتاب و ناشران دانشگاهی با ۶۴ هزار و ۴۴۴ عنوان کتاب حضور دارند.
صربستان کشور میهمان و تونس شهر میهمان این دوره نمایشگاه هستند و ناشران آلمان، چین، ایتالیا، عمان، مجارستان، اتریش، روسیه و عراق نیز در نمایشگاه امسال حضور دارند.
سال گذشته، ایتالیا کشور مهمان ویژه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بود.
فراهنگ**۶۹۸۴**۱۸۸۰

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.