صفحه اصلی / اقتصادی / بیمه / روابط بیمه‌ای ایران با اروپا مشکل انتقال پول دارد
روابط بیمه‌ای ایران با اروپا مشکل انتقال پول دارد

همتی

روابط بیمه‌ای ایران با اروپا مشکل انتقال پول دارد

رییس کل بیمه مرکزی بیشتر مشکلات در روابط با بیمه گران اروپایی را مربوط به نقل و انتقال پول دانست و افزود: حق بیمه و دریافت خسارت نیازمند انتقال پول است و هنوز سیستم بانکی نتوانسته این مشکل را برای صنعت بیمه حل کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، رییس کل بیمه مرکزی بیشتر مشکلات در روابط با بیمه گران اروپایی را مربوط به نقل و انتقال پول دانست و افزود: حق بیمه و دریافت خسارت نیازمند انتقال پول است و هنوز سیستم بانکی نتوانسته این مشکل را برای صنعت بیمه حل کند.
عبدالناصر همتی اظهار داشت: ما حق بیمه برای پوشش های اتکایی به طرف های اروپایی را به یورو پرداخت می کنیم و در زمان بروز خسارت نیز به یورو این خسارت ها را دریافت می کنیم.

همتی گفت: بیشتر ذخایر ارزی بیمه مرکزی و شرکت های بیمه نیز به یورو است؛ با این حال برای پوشش برخی از ریسک های موجود در صنایع نیاز به دلار و سایر ارزها داریم که این موضوع باعث می شود تا حق بیمه مقداری گران تر شود.

پوشش ۱٫۲ میلیارد یورو توسط بیمه گران اروپایی در حوادث فاجعه آمیز

وی درباره آخرین وضعیت صنعت بیمه کشور پس از برجام گفت: قبل از تحریم ها، روابط بیمه ای ایران با بیمه گران عمده و اصلی اروپایی بسیار گسترده بود ، در حالی که این روابط در دوران تحریم، متوقف شده بود اما بعد از برجام بتدریج دوباره از سرگرفته شد.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته مذاکرات بسیار گسترده و سطح بالایی با بیمه گران اتکایی و کارگزاران بیمه ای داشتیم، افزود: در مذاکرات با اروپایی ها به نتایج خوبی رسیدیم هرچند که بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا متاسفانه این مذاکرات دچار شوک شد.

رییس شورای عالی بیمه ادامه داد: بعد از روی کار آمدن ترامپ، شرکت های بیمه اروپایی با احتیاط بیشتری فعالیت های خود با ایران را ادامه می دهند.

همتی در عین حال تصریح کرد: با این وجود در طی این مدت، بیمه گران اروپایی ۳۰ درصد پوشش های مربوط به حوادث فاجعه آمیز در کشور را که حدود ۱٫۲ میلیارد یورو می شود را تحت پوشش قرار داده اند.

رییس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد که در دو سال اخیر کشتی های ایرانی تحت پوشش بیمه های خارجی قرار گرفته اند و حتی می توانند با بیمه ایرانی در اروپا تردد کنند.

وی با اشاره به اعطای مجوز به چند شرکت ایرانی برای پوشش اتکایی بیمه های زندگی اظهار داشت: ما پوشش های خوبی را از یکی از شرکت های بیمه اروپایی در زمینه بیمه های زندگی گرفتیم؛ این اجازه برای این داده شد تا شرکت های ایرانی با محصولات جدید بیمه گران اروپایی آشنا شده و آموزش های لازم را در این زمینه ببینند.

رییس شورای عالی بیمه در عین حال بیشتر مشکلات در روابط با بیمه گران اروپایی را مربوط به نقل و انتقال پول دانست و افزود: حق بیمه و دریافت خسارت نیازمند انتقال پول است و هنوز سیستم بانکی نتوانسته این مشکل را برای صنعت بیمه حل کند.

همتی تصریح کرد: با این وجود، حساب ویژه اتکایی را با قدرت حفظ کرده ایم و بخشی از پوشش های اتکایی را به آن می دهیم.

رییس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: در بحث واگذاری های اتکایی به طرف های خارجی حتما باید منافع دو طرف دیده شود و تا زمانی که این منافع لحاظ شود، به گسترش روابط بیمه ای ما با طرف های خارجی به ویژه اروپایی کمک خواهد کرد.

همچنین مطالعه کنید:

تکلیف وزیر اقتصاد به مدیران بیمه مرکزی/لایحه اصلاح قانون بیمه تا پایان سال جاری تهیه شود

به گزارش کسب و کار نیوز، سید احسان خاندوزی در سخنان خود با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.