صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تدارک فلسطینیان برای ششمین جمعه بازگشت/الزهار: تظاهرات بازگشت رشته‌های “معامله قرن” را پنبه کرد
تدارک فلسطینیان برای ششمین جمعه بازگشت/الزهار: تظاهرات بازگشت رشته‌های “معامله قرن” را پنبه کرد

تدارک فلسطینیان برای ششمین جمعه بازگشت/الزهار: تظاهرات بازگشت رشته‌های “معامله قرن” را پنبه کرد

همزمان با ششمین جمعه تظاهرات بزرگ بازگشت در فلسطین، عضو برجسته دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که تظاهرات "حق بازگشت" پیام واضحی به تمامی طرف‌ها ارسال کرد و نشان داد که اجرایی شدن "معامله قرن" غیرممکن است.

تظاهرات بازگشت

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، فلسطینیان ساکن نوار غزه امروز ششمین جمعه تظاهرات بازگشت تحت عنوان “جمعه کارگران” در نوار غزه را برگزار می‌کنند.

 غزه تاکنون شاهد برگزاری پنج جمعه تظاهرات بازگشت بوده که طی آن ۴۹ فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۷۰۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

نقطه اوج این تظاهرات‌ها قرار است روز ۱۴ ماه جاری میلادی باشد که دونالد ترامپ اعلام کرده تصمیم خود مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را عملی خواهد کرد

در همین راستا، محمود الزهار، عضو برجسته دفتر سیاسی جنبش حماس در جریان نشست خبری در شرق شهر غزه تصریح کرد که این تظاهرات پیام نزدیکی به کشورهای دور و نزدیک داشت و آن این که تصمیم‌گیری در فلسطین تا آزادسازی این سرزمین در اختیار حماس و مقاومت خواهد ماند.

وی افزود: این تظاهرات‌ها توانسته است باعث ترس و وحشت شهرک‌نشینان شود و اگر ما اوضاع محیط پیرامونی خود را بررسی کنیم می‌بینیم که آنها مانند دزدها پا به فرار گذاشته‌اند و تحولاتی در منطقه شمال (فلسطین اشغالی) در انتظار آنهاست.

این رهبر برجسته حماس خاطر نشان کرد که «خون فلسطینیان اصیل و مقدس است و خون‌هایی که در این سرزمین ریخته شده‌اند، به قدس رسیده‌اند و مرزهای غزه امروز به کانون درگیری میان جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست تبدیل شده است و احیای تحرکات مردمی به منزله کم رنگ شدن عملیات‌های نظامی مقاومت نیست، بلکه پشتوانه مقدس برای این عملیات‌هاست.

وی افزود: کسانی که به راهکارهای مسالمت‌آمیز یا قیام ملت فلسطین علیه مقاومت چشم دوخته‌اند، گمان اشتباهی دارند.

الزهار تاکید کرد که تظاهرات‌های حق بازگشت تمامی کشورهای عربی، آمریکا، سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل متحد را با چالش مواجه کرد و آنها را در سایه سکوت شان در قبال تجاوزات جاری علیه ملت فلسطین در تنگنا قرار داد.

وی تصریح کرد که «ملت فلسطین در غزه اجازه تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی و بی پاسخ ماندن آنها را نخواهد داد و روز ۱۵ مه جاری روز پایان تظاهرات حق بازگشت نخواهد بود.»

عضو برجسته دفتر سیاسی حماس خاطر نشان کرد که برنامه‌های تظاهرات حق بازگشت با نوآوری‌های بزرگتر و شدت بیشتر ادامه خواهد یافت تا رژیم صهیونیستی در برابر آنها تسلیم شود.

وی افزود: ملت فلسطین آمادگی انجام تحرکات واقعی در هر دو منطقه کرانه باختری و قدس را دارند و تنها جاسوسان و خائنانی که همکاری‌های امنیتی را مساله‌ای مقدس می‌شمارند، مانع از این کار می‌شوند.

محمود الزهار با اشاره به تشکیک برخی طرف‌ها نسبت به حمایت ملت فلسطین از رهبران حماس اظهار داشت که «پاسخ این تشکیک‌ها با تجمع گسترده مردمی در حمایت از رهبران حماس داده شد و هر کس فکر می‌کرد که ملت فلسطین از برنامه مقاومت رویگردان خواهد شد، خیال باطلی در سر داشت.»

وی افزود:« تهدید به ایجاد ناامنی در غزه، تلاش برای رقم زدن حوادثی مانند انفجار در مسیر هیات رامی حمدالله، تلاش برای انتقال سفارت به قدس و به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، موضع ما را در قبال این مساله تغییر نخواهد داد که کل قدس متعلق به فلسطین است.»

الزهار با تاکید بر اینکه ملت فلسطین ضمن بازتعریف سیاسی و حرفه‌ای مساله فلسطین، موانع متعددی بر سر راه معامله قرن قرار داد، اعلام نمود که تظاهرات حق بازگشت باعث شکل گیری تحرکات مردمی مسالمت آمیز و به دور از راهکارهای نظامی شده است تا نشان دهد که ما در هر دو عرصه نظامی و مردمی قدرت نوآوری و ابتکار داریم.

وی خاطر نشان کرد که «عباس خواهان وقوع جنگ میان غزه و رژیم صهیونیستی است، اما ما از این مساله باکی نداریم و در عین حال، می‌خواهیم به جهانیان نشان دهیم که این دشمن جنایتکار و غاصب است.»

این رهبر برجسته فلسطینی با تاکید بر مسالمت آمیز بودن تظاهرات حق بازگشت، تصریح کرد که غزه خواهان جنگ نیست، اما اوضاع در مرزهای جنوبی ناآرام است و رژیم صهیونیستی تنها به زور سلاح و مقاومت ساکت می‌شود.

وی افزود: «اگر جنگی به ما تحمیل شود، درسی به آنها خواهیم داد که باعث خوشحالی شما خواهد شد و در صورتی که در چنین شرایطی قرار گیریم، مانند دفعات قبل با این تجاوزات مقابله خواهیم کرد.»

الزهار خاطر نشان کرد که «در صورت تداوم محاصره غزه و کشتار مردم بی گناه در غزه، از شما کسب تکلیف نخواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد خون فرزندان مان به هدر برود و ما همواره انگشت مان بر روی ماشه است.»

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.