صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / بهرام‌نیا: بروکراسی در ادارات سایه سنگینی دارد
بهرام‌نیا: بروکراسی در ادارات سایه سنگینی دارد

با اشاره به بیانات رهبری در بازدید از نمایشگاه کالای ایرانی

بهرام‌نیا: بروکراسی در ادارات سایه سنگینی دارد

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: متاسفانه امروز بروکراسی و دیوان‌سالاری در ادارات ما سایه سنگینی دارد؛ به طوریکه شاهد عدم واگذاری کارها از سوی مدیران و تصدی‌گری و بعضا عدم شفافیت هستیم.

حسن بهرام نیا

حسن بهرام‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کالای ایرانی و طرح مشکلات تولیدکنندگان و کارگران، بیان کرد: در بازدیدی که حضرت آقا از نمایشگاه کالای ایرانی داشتند بارقه امیدی در دل کارآفرینان و تولیدکنندگان ایجاد شد. در آنجا ایشان شفاف و بدون واسطه ارتباط نزدیکی با تولیدکنندگان و کارآفرینان داشتند که مشکلات خود را مطرح کردند.

وی در ادامه گفت:‌ از جمله مشکلاتی که در راه تولید مطرح شد بحث بانک‌ها، بیمه و مالیات بود. در رابطه با بیمه امروز حدود ۲۳ درصد هزینه بیمه کارگر را کارفرما باید بدهد و هفت درصد را خود کارگر باید پرداخت کند. از نظر من اگر بخواهیم این مشکل را حل کنیم و انگیزه را برای کارآفرینان ایجاد کنیم، دولت باید در قالب سوبسید بخشی از حق بیمه را متقبل شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس بیان کرد: مجلس نیز می‌تواند مصوبه‌ای را در قالب طرح داشته باشد تا حق بیمه تولیدکنندگان کاهش پیدا کند و دولت در قالب بسته‌های حمایتی بخشی از این هزینه را پرداخت کند.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: بروکراسی و دیوان‌سالاری در ادارات ما سایه سنگینی دارد به طوریکه شاهد تصدی‌گری و تحکم‌ها و بعضا عدم شفافیت کاری هستیم. اگر سیاست‌های مقام رهبری را در رابطه با فضای اداری اجرا کنیم دیوان‌سالاری و بروکراسی از بین خواهد رفت.

وی تصریح کرد: متاسفانه امروز یک نامه فرآیند طولانی را طی می‌کند تا به دست مخاطب خود برسد. باید این فرآیندها در قالب دولت الکترونیک کوتاه شود. با دولت الکترونیک شاهد مدیریت زمان و کنترل فساد خواهیم بود. باید در بخش دولت الکترونیک بیشتر سرمایه‌گذاری کرد تا شفافیت جایگزین تصدی‌گری شود.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: متاسفانه بروکراسی در ادارات به گونه‌ای شده که مدیران حاضر نیستند کارها را واگذار کنند و می‌خواهند همه چیز در اختیار خودشان باشد که در این میان مردم ضرر می‌کنند.

وی در پایان گفت: مجلس باید بازه زمانی را تعریف کند و دولت را مکلف به اجرای دولت الکترونیک کند. امروز بخشی از کارها در شهرداری‌ها به شکل الکترونیکی انجام می‌شود و باید این امر را به سایر بخش‌ها تعمیم داد. مجلس باید از سازوکارهای در اختیار خود در این زمینه استفاده کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.