اینشورتک ها  و دگرگونی  در  بازار  بیمه

در گفتگو با کوفاندر «بيميلاين» بررسی شد

اینشورتک ها و دگرگونی در بازار بیمه

صنعت بیمه از صنایع جذاب کشور است که از چشم استارت‌آپ‌ها دور نمانده است و آنها هم وارد این صنعت شده‌اند و در حال ایجاد دگرگونی در این صنعت جذاب هستند. استارت‌آپ‌هایی که نقش اینشورتک‌ها را در بازار بیمه بر عهده گرفته‌اند و در حال بازار‌سازی هستند.

محمد جوادی قاضیانی

به گزارش کسب و کار نیوز، امیرحسین نام‌آور، هم‌بنیان‌گذار «بیمیلاین» که به گفته خودش قدیمی‌ترین استارت‌آپ بیمه‌ای کشور است، می‌گوید: ۱۲ سال است در این حوزه فعالیت می‌کنیم و یک سال است که استارت‌آپ آنلاین‌مان را لانچ کرده‌ایم و به مشتریان خودمان خدمت ارائه می‌دهیم. وی ادامه می‌دهد: ما قبل از این هم ارائه خدمات آنلاین را به مشتریان‌مان داشته‌ایم، ولی از یک سال پیش تاکنون به صورت عمومی در تمام حوزه‌های بیمه‌ای از تمام عرضه‌کننده‌های کشورمان خدمات ارائه می‌دهیم. ادامه گفتگوی «کسب‌وکار» با امیرحسین نام‌آور را در متن زیر دنبال کنید.

چه اتفاقاتی را در بازار یک سال گذشته داشته‌اید؟
به دلیل اینکه ما در حال بازارسازی بودیم، بازار خیلی پرفراز و نشیبی بود و ما همچنان در حال ساختن بازار هستیم. جدا از اینکه ساختن بازار هزینه‌های زیادی را دارد. خیلی از وقت‌ها هم دست و پای ما به دلیل اینکه رگولاتور، قانونی را برای این استارت‌آپ‌ها نگذاشته بود بسته شده بود، چون ما یک خدمت جدیدی را وارد جامعه کرده بودیم. «بیمیلاین» ضریب نفوذ بیمه را در جامعه گسترش داده است و بخشی از مشکلات را پشت سر گذاشته‌ایم و چرخ روی ریلافتاده است.

به درآمدزایی هم رسیده‌اید؟
بله، ما به دلیل سودهایی که از تجربه‌های خودمان می‌بردیم توانستیم خیلی زود بالا بیاییم و رشد کنیم و خیلی زود هم برای خودمان برند اورنس  brand awareness ایجاد کنیم. جدا از بازاریابی خوبی که داشتیم اینکه ما قبلا در این صنعت تجربه و فعالیت داشتیم خیلی به ما کمک کرد و تجربه شغلی ما یک بازوی محکم برای ما در جهت توسعه «بیمیلاین» بوده است. ما در حال حاضر به درآمدزایی رسیده‌ایم و در حال فروش بوده و از استارت‌آپ‌های پیشرو در این صنعت هستیم و خداراشکر خیلی خوب پیش می‌رویم.

«بیمیتو» رقیب شما محسوب می‌شود؟
از لحاظ ساختار کلامی شاید رقیب به نظر بیاییم، ولی نه، ما دو دوست هستیم، چراکه همه ما در حال کمک کردن هستیم تا این بازار را بسازیم. مضافا اینکه ما در بحث اینشورتک، فنی‌تر کار کرده‌ایم و در حال گسترش زنجیره تامین‌مان هستیم و در آینده‌ای نزدیک یک محصول بهتری را به محصولات‌مان اضافه خواهیم کرد که در حوزه خسارتی هم بتوانیم به مشتریان‌مان خدمت ارائه دهیم.

از چه مدل‌هایی برای مارکتینگ استفاده می‌کنید؟
ما همه نوع تبلیغاتی را در مارکتینگ داشته‌ایم و همه را یک آزمون و خطا کرده‌ایم.

بعد از این آزمون و خطاها چه روش‌هایی را در پیش گرفتید؟
روش‌ها خیلی وسیع هستند و ما هم در حوزه آنلاین و هم حوزه آفلاین روش‌های خوبی را پیدا کرده‌ایم و روی آنها کار می‌کنیم.

مدل درآمدی «بیمیلاین» بر چه اساسی است؟
ما اگریگیتور هستیم و عرضه‌کننده‌ها را به کاربران وصل و از این ارتباط کسب درآمد می‌کنیم.

چشم‌انداز ۵ ساله «بیمیلاین» چگونه است؟
نمی‌خواهم بگویم هسته مرکزی می‌شویم، هرچند این شانس خیلی برای ما وجود دارد، چون بازار بیمه خیلی بزرگ است و تراکنش‌های بالایی در این حوزه وجود دارد، ولی قطع به یقین می‌توانیم جزو صنعت‌هایی باشیم که یک دگرگونی را در این حوزه ایجاد می‌کنیم، چراکه ما از طرفی فهم خیلی خوبی از بیمه داریم و از طرفی هم صنعت بیمه احتیاج به چنین تیم‌هایی دارد که بیایند و دگرگونی ایجاد کنند.

همچنین مطالعه کنید:

تکمیل زنجیره ارزش خودروسازی با نوآوری دانش‌بنیان‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، نکته جالب این است که در عصر کنونی که …

یک دیدگاه

  1. با وجود سایت های بیمه بازار و بیمیتو و بیمیلاین. چند درصد بازار بیمه آنلاین شده؟ بنظرتون مردم حاضرند توی این صنعت از خرید آفلاین به آنلاین برند؟