صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / ابراز امیدواری سفیر ترکیه در ایران در برگزاری هفته های فرهنگی دو کشور در آینده نزدیک

ابراز امیدواری سفیر ترکیه در ایران در برگزاری هفته های فرهنگی دو کشور در آینده نزدیک

سفیر ترکیه در ایران روابط میان دو کشور را بسیار قوی دانست و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک هفته‌های فرهنگی دو کشور برگزار شود.

به گزارش کسب و کار نیوز ،رضا ‌هاکان تکین، سفیر ترکیه در ایران در دیدار با محسن جوادی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ در سالن تشریفات سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد : روابط ایران و ترکیه بسیار قوی بوده و ارتباطات فرهنگی دو کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی همچنین گفت: امیدواریم بتوانیم هفته‌ی فرهنگی ایران در ترکیه یا هفته‌ی فرهنگی ترکیه در ایران داشته باشیم. در سال‌های اخیر علاقه‌ی بسیاری به ایران در ترکیه ایجاد شده و البته در ایران نیز این علاقه ایجاد شده، اما شما به دلیل وجود زبان ترکی در ایران امتیاز بیشتری از این نظر دارید.

جوادی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه بخشی از کتاب‌هایی که در این نمایشگاه ارائه شده از کتابخانه‌های استانبول است، گفت: امیدواریم صحبت‌های پیشین از جمله تاسیس بنیادی برای تقویت زبان فارسی در استانبول و موضوع انجمن فرهنگی ایران و ترکیه، پیگیری شود.

غلامرضا نوعی، مدیر کمیته‌ی بین‌الملل سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی تهران نیز خاطر نشان کرد: ایران به صورت دائمی ‌در نمایشگاه کتاب استانبول شرکت کرده و انتظار داریم ترکیه نیز به همین صورت در نمایشگاه کتاب ما شرکت کند.

نوعی در پایان گفت: بسیار خرسند هستیم که کتاب‌های ترکی در ایران مورد توجه هستند و عکس این مسئله نیز در ترکیه صادق است. به عنوان مثال کتاب‌های هوشنگ مرادی کرمانی به کرات در ترکیه چاپ می‌شود. علاقه داریم تورهای اعزام نویسندگان ایرانی به ترکیه را نیز در برنامه داشته باشیم .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.