پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / وحدت میان کشورها از رسالت های نمایشگاه کتاب تهران است
وحدت میان کشورها از رسالت های نمایشگاه کتاب تهران است

رئیس غرفه تونس:

وحدت میان کشورها از رسالت های نمایشگاه کتاب تهران است

رئیس جمعیت مستقل ناشران تونس، تقویت وحدت و یکپارچگی میان کشورها را از رسالت های نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دانست و گفت: این نمایشگاه صحنه معرفی آداب و رسوم ملل مختلف است.

«محمد صالح رصاع » روز پنجشنبه در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نمایشگاه فرصتی مغتنم برای دیدار ناشران خارجی با ناشران ایرانی و اطلاع از نحوه پیشرفت و توسعه صنعت نشر و چاپ در این کشور است.
وی کتاب را منبع فرهنگ دانست و افزود: ادبا و متفکران با استفاده از آن و با اعمال نفوذ بر دولت های خود می توانند موجب نزدیکی افکار مسلمانان شوند، هرچند با وحدت عمل نیز مشکلات رفع خواهد شد.
رئیس غرفه تونس در نمایشگاه کتاب، آینده را در سایه همدلی و همکاری، متعلق به مسلمانان دانست و ادامه داد: در شرایطی که برخی رهبران کشورهای اسلامی مانند عربستان و کشورهای عرب خلیج فارس، خادمان غرب هستند و آب به آسیاب دشمنان اسلام می ریزند، نقش متفکران و تاثیر آنها در رفع مشکلات قابل انکار نیست.
رصاع با بیان اینکه هیچ تفاوتی میان شیعه وسنی وجود ندارد، گفت: نقاط اشتراک این دو بسیار زیاد و تفاوت ها بسیار اندک است بنابراین مسلمانان باید مراقب دشمن مشترک خود یعنی رژیم صهیونیستی باشند.
عضو اتحادیه ناشران تونس اضافه کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا در تلاش هستند تا میان کشورهای اسلامی تفرقه اندازند، در این مسیر نیز برخی رهبران کشورهای اسلامی درصدد عادی سازی رابطه با این رژیم غاصب هستند در حالیکه مسلمانان با گسترش تفکر اسلامی و روشنگری در این حوزه می توانند با توطئه های آنها مقابله کنند.
وی با اشاره به حضور ۲۱ ناشر تونسی در نمایشگاه امسال اضافه کرد: غرفه تونس در نمایشگاه کتاب تهران درصدد معرفی فرهنگ و آداب و رسوم این کشور به دیگر ملت هاست.
رئیس جمعیت مستقل ناشران تونس، نمایشگاه کتاب را صحنه معرفی فرهنگ ها، آداب و رسوم و سنت های ملل مختلف خواند.
رصاع ، شهر زیبای تهران را مرکز بزرگ میراث فارسی و اسلامی دانست و به جایگاه فرهنگ و کتاب و کتابخوانی در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.
سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت در مصلای تهران دایر است.
خاورم** ۱۴۵۳**۱۸۸۰

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.