صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / الفتی: با کمبودها سهمیه المپیک جوانان گرفتم/ وسایل ژیمناستیک ایران مثل سنگ است
الفتی: با کمبودها سهمیه المپیک جوانان گرفتم/ وسایل ژیمناستیک ایران مثل سنگ است

الفتی: با کمبودها سهمیه المپیک جوانان گرفتم/ وسایل ژیمناستیک ایران مثل سنگ است

ژیمناست جوان ایرانی که موفق به کسب سهمیه المپیک جوانان شده است، می‌گوید که اسباب ژیمناستیک ایران از استاندارد برخوردار نیست و این کمبودها را سبب آسیب ورزشکاران در مسابقات می‌داند.

ژیمناستیک

مهدی الفتی در گفت‌وگو با ایسنا، بعد از کسب سهمیه المپیک جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار کرد: مسابقات قهرمانی آسیا سطح بالایی داشت. کشورهای پر قدرتی مثل چین، ژاپن و کره  بودند من خدا را شکر می‌کنم که توانستم سهمیه  المپیک را بگیرم. در پرش خرک هم فینالیست بودم که ‌دقایقی قبل از این مسابقه و در حین گرم کردن پایم آسیب دید و نتوانستم در فینال مسابقه دهم.

او در پاسخ به این سوال که آیا پای او آسیب دیده یا شکسته است؟ گفت‌: پای من آسیب دید  و امروز قرار است به نزد دکتر بروم تا ببینم چه شده است. طول درمان هم اگر مشکل خاصی پیش نیاید طی خواهد شد. من امیدوارم تا هنگام  المپیک جوانان این مشکل رفع شود و تمام تلاشم را برای آماده شدنم خواهم کرد.

ژیمناست جوان ایرانی در ادامه‌ با اشاره به نداشتن امکانات برای تمرین در شهرستان، گفت‌: حس بسیار خوبی دارم که توانستم برای ایران و خودم کسب سهمیه المپیک کنم. آن هم در شرایطی که با نبود امکانات در شهرستان روبرو هستم. من در گلستان زندگی می‌کنم و اصلا وسایل و امکانات استاندارد در اختیار ندارم. باید برای تمرین چاله ابر باشد اما این امکانات در اختیار نیست. اگر در استان ما این امکانات بود هیچ وقت دچار آسیب نمی شدم.

او خاطر نشان کرد: من در تمریناتم آن حرکت را زیاد انجام نداده بودم و همین سبب شد که آسیب ببینم. پرش خرک نیاز به ساخت طولانی برای دویدن دارد، اما ما این مسافت را در تمریناتمان نداریم. اگر اردو باشد در قالب اردو به تهران می آیم و وقتی می‌خواهم حرکات خود را اجرا کنم باید به شهرهای مختلف همچون ساری و مشهد بروم.

الفتی از فدراسیون می‌خواهد که تجهیزات استاندارد وارد ایران کند او در این باره توضیح داد: از فدراسیون می‌خواهم که تجهیزات استاندارد ژیمناستیک را وارد ایران کند تا بچه‌ها بتوانند تمرین کنند. ما در مسابقاتی که می رویم روی پیست‌های نرم که ضربه می زنیم دچار مشکل می شویم. از فدراسیون خواهش می‌کنم که یک ست کامل وسایل ژیمناستیک وارد ایران کند.

او در پاسخ به این سوال که در اردوهای تیم‌ ‌ملی شرایط استاندارد است یا خیر، گفت‌: اصلا وسیله حرکات زمینی خارجی‌ها نرم است اما برای ما مثل سنگ است. اصلا نمی‌توان روی آن ضربه زد. این وسایل برای ۲۰ سال پیش است اما ما هنوز روی آنها تمرین می‌کنیم.

به‌ گزارش ‌ایسنا، مهدی الفتی در پانزدهمین دوره رقابت‌های ژیمناستیک قهرمانی جوانان آسیا توانست سهمیه  المپیک جوانان آرژانتین را کسب کند و در وسیله پرش خرک به فینال برسد.

او در همین تمرین در مرحله فینال آسیب دید و در فینال مسابقه نداد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.