صفحه اصلی / فرهنگی / مسابقه کتابخوانی «منشور حقوق شهروندی» در نمایشگاه برگزار می‌شود
مسابقه کتابخوانی «منشور حقوق شهروندی» در نمایشگاه برگزار می‌شود

مسابقه کتابخوانی

مسابقه کتابخوانی «منشور حقوق شهروندی» در نمایشگاه برگزار می‌شود

اولین دوره مسابقه کتابخوانی «منشور حقوق شهروندی» همزمان با نمایشکاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود.

اولین دوره مسابقه کتابخوانی «منشور حقوق شهروندی» همزمان با نمایشکاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، علی‌اصغر کاراندیش – دستیار حقوق شهروندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی – در نشست خبری که در دفتر معاونت توسعه مدیریت و منابع برگزار شد خبر برگزاری اولین دوره مسابقه کتابخوانی «منشور حقوق شهروندی» را اعلام کرد.

به گفته او، اولین مسابقه کتابخوانی «منشور حقوق شهروندی» با هدف آگاه‌سازی شهروندان از مفاد منشور حقوق شهروندی و در ایام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در غرفه دبیرخانه حقوق شهروندی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد و به ۵۰ نفر جوایز ارزنده نقدی اهدا خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مهمترین اقدام در خصوص حقوق شهروندی را جریان‌سازی فرهنگی با همراهی اصحاب رسانه عنوان کرد و افزود: طراحی و برنامه‌ریزی اولین دوره مسابقه کتابخوانی منشور حقوق شهروندی به منظور تحقق بند ۵ بخش ب بیانیه مقدماتی رییس‌جمهور درابتدای منشور حقوق شهروندی که بر انجام تلاش‌های فرهنگی و آموزشی برای اجرای دقیق منشور اشاره کرده است انجام شد.

او ادامه داد: نظر به اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است و کمتر زمانی شاهد حضور حداکثری آحاد دجامعه در نمایشگاه‌ها هستیم لذا بهترین زمان برای ترویج موضوع حقوق شهروندی و جلب مشارکت شهروندان در سرنوشت فرهنگی خویشتن است.

کاراندیش در پایان درباره ساز و کاراجرایی مسابقه کتابخوانی منشور حقوق شهروندی گفت: از روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۷ تا روز جمعه ۲۱ اردیبهشت‌ماه تمامی علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه می‌توانند به غرفه دبیرخانه حقوق شهروندی وزارت فرهنگ در ساعت‌های کاری نمایشگاه مراجعه کنند و پس از تکمیل پاسخ‌نامه نسبت به عودت آن به مسئول مسابقه اقدام کنند. هر روز به قید قرعه طی ویژه‌برنامه‌ای توسط دستیار حقوق شهروندی وزیر به پنج نفر و مجموعا به ۵۰ نفر کارت هدیه نقدی اعطا خواهد شد.

سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برپا می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.