صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / قشر کارگر با سختی و گرفتاری دست و پنجه نرم می کند
قشر کارگر با سختی و گرفتاری دست و پنجه نرم می کند

نماینده گلپایگان و خوانسار:

قشر کارگر با سختی و گرفتاری دست و پنجه نرم می کند

نماینده گلپایگان و خوانسار گفت: برای رسیدن به کشور توسعه یافته با دولت رفاه به نتیجه ای نخواهیم رسید، دولت و مجلسی نیاز داریم که محل کار و تلاش باشد.

کارگران افغانی

به گزارش کسب و کار نیوز، علی بختیار در حاشیه بازدید از شرکت قطعه سازی مه پویان موتور با بیان اینکه از مسائل و مشکلات مطلع هستیم، اظهار کرد: قشر کارگر با سختی، مشقت و گرفتاری دست و پنجه نرم می کند، این موضوع را با وزیر کار پیگیر هستیم، هم چنین در کمیسیون اجتماعی مجلس مسائلی که مربوط به صنعت خودرو و خودروسازان است نیز دنبال می شود.

وی ادامه داد: تولید صنایع باید به گونه ای باشد که علاوه بر افزایش ظرفیت کارخانه، بتواند بر روی پای خود بایستند که در این صورت قطعا دیگر مشکل حقوق معوق را نخواهیم داشت. کارخانه ای که ۱۲ ماه حقوق می دهد اما یک ماه کار می کند چنین کارخانه ای بنگاه اقتصادی و صنعت پایداری نخواهد بود.

نماینده گلپایگان و خوانسار به وجود روحیه فرهنگ کار و تلاش در کارگران اشاره کرد و گفت: اگر می خواهیم به سمت توسعه یافتگی برویم باید در همه جای کشور کار کنیم، از نماینده مجلس تا وزیر و همه ارکان کشور،  حداقل ۱۰ الی ۱۲ ساعت باید کار کنیم که ۸ ساعت آن مفید باشد، هم چنین برای رسیدن به کشور توسعه یافته با دولت رفاه به نتیجه ای نخواهیم رسید، دولت و مجلسی نیاز داریم که محل کار و تلاش باشد.

بختیار با بیان اینکه به کارخانجاتی نیاز داریم که فرهنگ کار و تلاش در آن حاکم باشد، افزود: معشیت و گرفتاری های مربوط به کارگران وجود دارد، علاوه بر اینکه از سمت کارگران باید تعهد داده شود که خوب کار کنند، از سمت دولت و بنگاه اقتصادی هم باید این تعهد داده شود که معیشت کارگران را به طور کامل تامین کنند.

وی اضافه کرد: شرایط مطلوب و ایده آل نیست، اما در شهرستان با شیب ملایمی روبه صعود هستیم، باید ماه به ماه و سال به سال شرایط روبه مطلوبیت را طی کنیم تا اینکه بتوانیم به نقطه مناسبی در توسعه صنایع شهرستان برسیم.

مدیر شرکت مه پویان موتور گلپایگان نیز گفت: مدتی مطالبات را نمی دادند، اما وقتی مدیرعامل جدید گروه سایپا (جهرودی) آمدند تمام مطالباتمان را پرداخت کردند، اما متاسفانه کل این پرداختی را بانک برداشت کرد، با آمدن مدیر عامل جدید گروه سایپا علاوه بر افزایش ظرفیت مطالباتمان را به روز کردیم.

آناهیتا جهانگیری افزود: تلاش زیادی کردیم که مانع برداشت پول توسط بانک شویم و وام ها را تمدید کنیم، اما بانک مساعدت نکرد و نتوانستیم از این پول استفاده کنیم. اکنون این شرکت پنج ماه حقوق معوقه دارد، تصمیم داشتیم حقوق ها را پرداخت کنیم، اما در بهمن ماه سال گذشته بانک صادرات کل نقدینگی را برداشت کرد. بیمه و دارایی مشکلات ما را درک می کنند، اما بانک ها در تمدید وام ها  سختگیری می کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.