نشست شرکتهای فناوری در حوزه نانو با شرکتهای کرهجنوبی در راستای اجرای مدل جدیدی برای توسعه همکاریها و تجاری سازی با عنوان “باشگاه ایران و کره” در تهران برگزار شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو قصد دارد مدل جدیدی برای توسعه فناوری در درازمدت با همکاری شرکتهای تولید کننده محصولات با فناوری پیشرفته در کره جنوبی شکل دهد. بر این اساس اولین نشست مشترک میان شرکتهای فعال در حوزه فناوری نانو و شرکتهایی از کرهجنوبی با هدف همکاری مشترک میان بنگاههای فناور طرفین در تهران برگزار شد.
در این رویداد که با مشارکت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، مرکز تعاملات بینالمللی علم و فناوری و کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری برگزار شد، همکاری مشترک ایران و کره جنوبی در قالب برنامه “باشگاه ایران و کره” وارد فاز عملیاتی شد.
مؤسسه علم و فناوری کره KIST با هدف یافتن ایدههای نوین در زمینه فناوری با چند کشور دنیا همکاری میکند و قصد دارد از توانمندی شرکتهای ایرانی فعال در حوزه فناوری نانو برای اشتراک راهبردهای حضور در بازارهای فناوری و انتقال دانش بین طرفین استفاده کند.
بر همین اساس دومین نشست برای معرفی برخی از توانمندیهای شرکتهای ایرانی در تیرماه سال جاری در کره جنوبی برگزار خواهد شد و مؤسسه علم و فناوری کره به همراه ستاد ویژه توسعهی فناوری نانو به عنوان ناظر، بر پیشبرد اهداف ذکر شده همکاری خواهند داشت.
پروفسور شین کیونگ هو، مدیر تحقیقات مؤسسهی علم و فناوری کره در این نشست در مورد برنامه G-PPP گفت: برنامه جهانی همکاریهای خصوصی با هدف تولید محصول و ارائه خدمات مبتنی بر فناوری قصد دارد یک همکاری برد-برد بین شرکتهای ایرانی و کرهای ایجاد کند که امکان اشتراک فرصت حضور در بازارهای جهانی و آسیا برای تولید کنندگان ایرانی و حضور در بازارهای جهانی و ایرانی برای تولید کنندگان کرهای فراهم شود.
به گفته وی مسیر اصلی این برنامه شامل انتخاب و سازماندهی، آموزش و توسعه و در نهایت تجاری سازی خواهد بود.
وی با اشاره به روند اجرای این برنامه توضیح داد: مراحل کار به این شکل است که بعد از دیدارهای سریع و برقراری ارتباط بین شرکتها، شرکتهای سرمایهگذاری مشترک تشکیل خواهد شد و موضوعات آموزشی تعیین و آموزشهای لازم برای بومیسازی فناوری به ایرانیها یا کرهایها داده خواهد شد تا وارد عرصه تولید شوند.
مئیر تحقیقاتی موسسه علم و فناوری کره اضافه کرد: در بخش بازار نیز ضمن شناسایی پتانسیلهای بازار پیش از عرضه محصول بازار آمادهسازی خواهند شد و محصولات ایرانی و کرهای بدون تأخیر امکان عرضه در بازارهای جهانی را خواهند داشت.