صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / دیدار هیات نمایندگی سازمان ملل با رهبران میانمار و سفر به راخین
دیدار هیات نمایندگی سازمان ملل با رهبران میانمار و سفر به راخین

دیدار هیات نمایندگی سازمان ملل با رهبران میانمار و سفر به راخین

هیات نمایندگی شورای امنیت سازمان ملل پس زا دیدار با رهبر میانمار و رئیس ارتش این کشور راهی استان راخین شدند.

سازمان ملل سوچی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هیاتی ۱۵ نفره به رهبری گوستاوو مزا کوآدرا، رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل پس از سفر به بنگلادش و بازدید از اردوگاه‌های آوارگان روهینجایی به میانمار رفته و با آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی این کشور و ژنرال مین آنگ هلاینگ، رئیس ارتش میانمار دیدار داشتند.

اعضای این تیم همچنین امروز (سه‌شنبه) از منطقه بحران زده ایالت راخین که صدها هزار تن از ساکنان مسلمان روهینجایی آن مجبور به فرار از دست خشونت‌های ارتش شدند، بازدید کردند.

اعضای این هیات به ریاست گوستاو مزاکوادرا، به همراه مقام‌های استان راخین و مقام‌های دولت مرکزی و وزرای میانمار به مانگداو، در شمال راخین محل احداث کمپ‌های دولتی برای آوارگان روهینجایی رفتند.

وزیر امور خارجه میانمار گفته بود: نمایندگان شورای امنیت سازمان ملل به بررسی جزئیات بازگشت آوارگان روهینجایی به میانمار می‌پردازند.

وضعیت روهینجاها در میانمار زمانی در کانون توجه مجامع بین‌المللی قرار گرفت که در اوت سال گذشته میلادی ارتش میانمار به سرکوب آنها پرداخت و در جریان آن بیش از ۶۰۰ هزار تن از مسلمانان روهینجایی به بنگلادش گریختند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.