صفحه اصلی / اصناف / خواسته ها و مطالبات بازاریان بانه پیگیری می شود
خواسته ها و مطالبات بازاریان بانه پیگیری می شود

نماینده مجلس گفت

خواسته ها و مطالبات بازاریان بانه پیگیری می شود

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتراض بازاریان بانه صنفی است و مسئولان باید خواسته ها و مطالبات به حق آنها را پیگیری کنند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتراض بازاریان بانه صنفی است و مسئولان باید خواسته ها و مطالبات به حق آنها را پیگیری کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران ، محسن بیگلری شامگاه دوشنبه در نشست با جمعی از کسبه و بازاریان این شهر مرزی اظهار کرد: برخی خواسته بازاریان به حق و قانونی است که تحقق آن از سوی مسئولان با جدیت پیگیری می شود ضمن اینکه هیاتی هم در وزارت کشور در حال مسائل و مشکلات این صنوف هستند. وی با بیان اینکه ۱۰ درصد مردم بانه از سرمایه های این شهر برخوردار هستند، افزود: ۹۰ درصد مردم روزانه و از طریق فعالیت های مرتبط با مرزها امرار معاش می کنند ضمن اینکه بیشتر جوانان تحصیل کرده نیز بیکار هستند. بیگلری تاکید کرد: سرمایه گذاران بانه ای از برترین خیرین مدرسه ساز کشورند که در ۶ سال اخیر ۹۰ درصد مدارس با سرمایه های آنان در بانه ساخته شده است. وی با بیان اینکه مصوبه طرح ساماندهی مبادلات مرزی کارشناسی شده نیست، یادآور شد: دولت براساس نیازها باید این مصوبه را بومی سازی کند. نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بازاریان نیاز به تشکیل شورای بازار دارند تا مطالبات و خواسته های خود را از طریق این شورا برای بهتر به نتیجه رسیدن، پیگیری کنند. وی از مالکان واحدهای صنفی و پاساژ داران بانه ای خواست اجاره بهای مغازه ها را کاهش دهند تا فعالان اقتصادی و بازاریان در پرداخت آن مشکل نداشته باشند. به گزارش ایرنا، بازگشایی معابر موقت مرزی، لغو مصوبه طرح ساماندهی مبادلات مرزی و توجه به اقشار ضعیف (کولبران) از مهمترین خواسته های اصناف، بازاریان و افرادی که از طریق فعالیت های مرزی امرار معاش می کنند، است. شهر بانه ۲ بازارچه موقت مرزی گله سوره و هنگه ژاله دارد که بدنبال اجرای طرح ساماندهی مبادلات مرزی بسته شده اند و همه فعالیت های مرزی از طریق بازارچه مرزی سیرانبند انجام می شود. شهرستان بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.

همچنین مطالعه کنید:

تقدیر اتاق اصناف ایران از اقدامات پلیس اماکن در حفظ نظم بازار در ماه مبارک رمضان

به گزارش کسب و کار نیوز ، لذا، اتاق اصناف ایران ضمن تقدیر و تشکر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.