صفحه اصلی / اصناف / برندها / آمازون هم راه دور زدن فیلترینگ را بست!
آمازون هم راه دور زدن فیلترینگ را بست!

به پیروی از گوگل

آمازون هم راه دور زدن فیلترینگ را بست!

تنها یک هفته پس از آنکه گوگل با مسدودسازی سرویس domain fronting خود، راه دور زدن فیلترینگ را بست، حالا آمازون نیز به دنباله‌روی از گوگل همان اقدام را انجام داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از وب سایت the verge، مدتهاست که بحث فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مختلفی در برخی کشورها بالا گرفته است، بسیاری از اپلیکیشن‌های فیلترشکن، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها از سرویس دامین فرانتیگ (domain fronting) گوگل و آمازون استفاده می‌کردند تا بدین ترتیب، امکان دسترسی آزادانه کاربران به اینترنت و محتوای آنلاین و همچنین دور زدن فیلترینگ برخی از دولت‌های جهان را فراهم آورند.

اما حدود دو هفته پیش بود که گوگل اعلام کرد این سرویس (domain fronting) خود را غیرفعال و مسدود کرده است. حالا شرکت آمازون نیز به پیروی از اقدام گوگل، با انتشار پیامی اعلام کرد که قصد دارد سرویس دامین فرانتیگ خود را مسدود و غیرفعال کند. آمازون علت این اقدام خود را مبارزه و مقابله با انتشار بدافزارهای اینترنتی از طریق برخی از نرم افزارهای فیلترشکن و VPNهای نامعتبر عنوان کرده است.

این شرکت بزرگ و فعال در حوزه تکنولوژی که دفتر اصلی آن در ایالات متحده آمریکا مستقر است، در ادامه پیام خود افزوده است: بسیاری از مجرمان سایبری و هکرها از طریق این تکنیک و دامنه سوءاستفاده می‌کردند تا بتوانند به اسم ارائه فیلترشکن یا دور زدن فیلترینگ، بدافزار و باج افزارهای خطرناک و متعددی را منتشر کنند و قربانیان بی گناه اینترنتی بسیاری را با مشکلات و خسارات جبران ناپذیری مواجه سازند.

این سرویس یکی از راهکارهای اصلی برخی پیام‌رسان‌های فیلتر شده همچون تلگرام و همچنین بسیاری از توسعه‌دهندگان فیلترشکن یا VPN بوده است تا به وسیله آن بتوانند فیلترینگ را دور بزنند.

قابلیت دامین فرانتیگ این امکان را به توسعه دهندگان برخی از اپلیکیشن‌ها می‌داد تا از سرورهای گوگل و آمازون به عنوان یک پروکسی امن استفاده کنند تا کاربران بتوانند فیلترینگ کشورهایشان را دور بزنند.

حالا به نظر می‌رسد با این اقدامات گوگل و آمازون، اپلیکیشن‌های وی پی ان ، فیلترشکن و برخی از پیام رسان‌ها همچون تلگرام از این پس راه طاقت فرسا و کار دشواری برای دور زدن فیلترینگ را در پیش خواهند داشت.

همچنین مطالعه کنید:

تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره

پارتیشن اداری اولین ویژگی که با ورود به یک دفتر خوب به چشم می خورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.