صفحه اصلی / فرهنگی / تجسمی / یک نمایشگاه در سه گالری برگزار می‌شود
یک نمایشگاه در سه گالری برگزار می‌شود

نمایشگاه و رویداد گروهی عکس رویارویی ۱

یک نمایشگاه در سه گالری برگزار می‌شود

نمایشگاه و رویداد گروهی عکس «رویارویی ۱» همزمان در سه گالری برگزار می‌شود.

نمایشگاه و رویداد گروهی عکس «رویارویی ۱» همزمان در سه گالری برگزار می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایسنا ، گالری هپتا روز جمعه ۱۴ اردیبهشت نمایشگاه و رویداد گروهی عکس «رویارویی ۱» را برگزار می‌کند. این نمایشگاه که همزمان در دو گالری دیگر نیز برگزار خواهد شد، به هنربانی «رهام شیراز» شکل گرفته است. «رویارویی ۱» مجموعه‌ای است از عکس‌های هفت هنرمند که در آن‌ها شهر «تهران» به‌سان محلی برای تجربه‌ متفاوت عکاسان در نظر گرفته شده است. در «رویارویی» هر یک از هنرمندان مشغول کار بر پروژه شخصی خود بوده اند و در نهایت در تعامل با کیوریتور مجموعه آثار نهایی از لحاظ بصری، فرمی و مفهومی با محوریت شهر «تهران» به یک‌دگر متصل. شده اند. این رویداد علاوه بر گالری هپتا هم‌زمان در دو گالری «نات» و «تم» نیز به نمایش درمی‌آید.

رهام شیراز ـ هنربان نمایشگاه «رویارویی» ـ‌ درباره این نمایشگاه می‌گوید: نقطه اشتراک در «رویارویی» تعاملی است میان عمل عکاسانه‌ هنرمندان و کیوریتور، برای بازنگری و گسترش امکانات تصویری شهر تهران و مفاهیم رایج در آن؛ گویی امکانی فراهم شده است تا لایه محتمل تازه‌ای به واسطه‌ تعامل زیبا-حسی عکاس و کیوریتور به روی نقش روزمره‌ تهران کشیده شود. لایه‌ای که با نفوذ به جنبه‌های مختلف شهری، از مناظر داخل شهر تا حاشیه شهر و از فضاهای داخلی تا خارجی، اقدام به بازتعریف و گسترش تعاملات محتمل شهری می‌کند.

امیر علیمی یکی از هنرمندان این نمایشگاه است که با مجموعه «کوری» در این نمایشگاه شرکت کرده است. در مواجهه با مجموعه «کوری» در نظرِ اول، تصاویر دیستوپیایی شهری، بیننده را بر این باور می‌رساند که این تصاویر، فضاهای داخل شهر تهران نیست؛ اما این عکس‌ها به تمامی در داخل شهر گرفته شده‌اند. به گفته او استفاده از نوردهی بالا در عکس‌ها و حذف برخی از اِلمان‌های شهر از مواردی بوده که او برای بهتر رساندن ایده خود از آن‌ها بهره برده است. در این مجموعه او می‌کوشد با خلق منظری شخصی و با عبور از هر دو مفهوم «اتوپیا» و «دیستوپیا»، به نوعی «هتروتوپیای تهران» دست یابد؛ آن «مکانِ دیگری» که بیننده با دیدن آن در جست‌وجوی لایه‌های بیشتری از تصویر برآید. به گفته هنرمند عکاسی این مجموعه که نه فریم از آن با چاپ بر روی لایت‌باکس در هپتا به نمایش گذاشته می‌شود، حدود دو سال و نیم زمان برده است.

«رویارویی» تا ۲۶ اردیبهشت در گالری هپتا در معرض دید بازدیدکنندگان است و روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود. گالری هپتا در خیابان کریمخان، خیابان ایرانشهر، روبه‌روی پارک هنرمندان، بن‌بست نیکوشهر، شماره‌ سه واقع شده است.

همچنین مطالعه کنید:

۱۵۰ ولاگ از ۲۴ استان کشور به جشنواره فیلیمومدرسه رسید

به گزارش کسب و کار نیوز، میثم حیدری، مدیر اجرایی فیلیمومدرسه با بیان این خبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.