چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / کمیسیون انتخابات عراق: تاکنون ۶۷ درصد واجدین شرایط رای دادن، ثبت نام کرده‌اند

کمیسیون انتخابات عراق: تاکنون ۶۷ درصد واجدین شرایط رای دادن، ثبت نام کرده‌اند

کمیسیون عالی انتخابات عراق روز دوشنبه اعلام کرد بیش از 67 درصد واجدین شرایط رای دادن، کارت‌های الکترونیکی خود را برای شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور دریافت کرده‌اند.

انتخابات عراق

به گزارش کسب و کار نیوز، این کمیسیون اعلام کرد: کسانی که کارت‌های مورد نظر را دریافت نکرده‌اند می توانند تا هشتم ماه می سال میلادی جاری برای دریافت کارت‌های الکترونیکی خود اقدام کنند.
براساس برنامه ریزی صورت گرفته کمیسیون عالی انتخابات برای واجدین رای دادن، کارت‌های الکترونیکی صادر کرده که باعث جلوگیری از تقلب در انتخابات می‌شود.
کسانی که واجد شرایط رای دادن هستند تنها با در دست داشتن کارت مورد نظر و شناسایی الکترونیکی هویت خود، می توانند در انتخابات شرکت کنند.
بعد از شناسایی الکترونیکی، رای دهندگان بصورت دستی آرای خود را به صندوق می اندازند.
براساس اعلام کمیسیون عالی انتخابات بیش از ۲۴ میلیون عراقی واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند. در اقلیم کردستان عراق نیز ۳ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۷۳۰ رای دهنده می‌توانند در انتخابات پارلمانی سراسری کاندایدهای مورد نظر خود را انتخاب کنند.
این کمیسیون همچنین در بخش دیگری از بیانیه خود تاکید کرده است که استفاده از گوشی موبایل در مراکز رای گیری ممنوع است.
امروز دفتر کمیسیون عالی انتخابات عراق در اقلیم کردستان اعلام کرد شرایط رای گیری نیروهای نظامی و امنیتی را در این منطقه به پایان رسانده و براساس توافقات صورت گرفته با وزارت داخلی اقلیم، نیروهای نظامی و امنیتی اقلیم می توانند در بیش از ۹۹ مرکز رای گیری آرای خود را به صندوق بیاندازند.
انتخابات این دوره پارلمانی عراق چهارمین دوره انتخابات پارلمانی در این کشور بعد از نظام دیکتاتوری بعث است که در ۱۲ ماه می در این کشور برگزار می شود.
همزمان با تلاش کمیسیون عالی انتخابات در عراق برای مشارکت حداکثری مردم گروه‌ها و احزاب عراقی نیز بر حجم تبلیغات انتخابات خود افزوده و در تلاش برای تصاحب ۳۲۹ کرسی پارلمانی هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.