صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / نوذرپور: انتخاب شهردار خارج از سازوکار شهرداری زیان بار است
نوذرپور: انتخاب شهردار خارج از سازوکار شهرداری زیان بار است

نوذرپور: انتخاب شهردار خارج از سازوکار شهرداری زیان بار است

شهردار منطقه ۲۲ با تأکید بر اینکه انتخاب شهردار خارج از سازوکار شهرداری زیان بار است، گفت: شورای شهر کنونی از ترکیب تخصصی، تجربی و صلاحیت فکری خوبی بهره‌مند است و به این شورا بسیار امیدها بسته شده است.

نوذرپور

به گزارش کسب و کار نیوز، علی نوذرپور در کارگروه تخصصی شورایاری‌ها، ضمن تبریک روز شوراها گفت: چندین سال است شورایاری ها شکل گرفته است؛ اما هنوز جایگاه قانونی در شورا ندارند و باید برای این مهم چاره ای بیاندیشیم.

شهردار منطقه ۲۲ توجه به دوگانگی موجود بین وظایف شورای شهر و شهرداری را مهم دانست و اظهار داشت: شورای شهر وظایفش محدود به کلیات شهر است؛ اما شهرداری اینگونه نیست و در موضوعاتی مانند آب، فاضلاب و برق هیچگونه حق مداخله ندارد، در حالی که تجربه دنیا نشان داده که مدیریت این امور را اگر به مدیریت شوراهای محلات بسپارند بسیار مفیدتر به انجام می رسد.
 نوذرپور گفت: اساسا در هیچ جای دنیا، دولت ها متولی مباحث خدماتی نیستند به غیر از کشورهای جهان سوم که با توجه به اینکه کشور ما در حال توسعه و پیشرفت است و از یک قانون اساسی پیشرفته قائل هستیم، خوب است که این موضوعات را به مدیریت‌های محلی بسپاریم و از ظرفیتهایشان استفاده کنیم.
 وی ادامه داد: قانون شهرداری ها برای سال ۱۳۳۴ است و باید به روز شود. در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به روشنی به حضور و استفاده از نیروهای بالقوه مردمی و محلی تاکید شده است. پس چه بهتر که بسیاری از مدیریتهای دولتی به دست مردم و شوراهای محلی واگذار شود.
 شهردار منطقه۲۲ خاطرنشان کرد: در حال حاضر درآمدهای شهرداری بر پایه فروش تراکم و ساخت و ساز است و با عدم وجود قوانین و به تصویب نرسیدن لایحه “درآمدهای پایدار” در دولت، به نظر می رسد تحقق موضوع درآمدهای پایدار در این دوره از مدیریت شهری هم به سرانجام نخواهد رسید.
 نوذرپور درپایان درباره انتخاب شهردار جدید تهران نیز گفت: تجربه نشان داده است انتخاب شهردار خارج از سیستم شهرداری می‌تواند زیان بار برای مدیریت شهری باشد. موفقیت آقای نجفی و تعیین یک خط مشی برای رسیدن به تهران بهتر، به خاطر ۶ سال حضور ایشان در شورای اسلامی شهر تهران بوده است .
 آروین: باید به یک محله مردمی محور برسیم
 در ادامه این جلسه بهاره آروین عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن تشکر از موضوعات و دغدغه های نوذر پور با اشاره به تشکیل “کارگروه های تخصصی شورایاری ها” در سطح مناطق افزود: شورای شهر با دو رویکرد به دنبال تحقق این مهم است. یک اینکه هر یک از هفت شورایاری ها با توجه به ظرفیتهای خود و محله به اطلاع رسانی هر چه بهتر موضوعات و تصمیمات شهری و محلی بپردازند و دوم اینکه در تصمیمات محلی به یک خرد جمعی برسیم.
بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هدف اصلی شورای اسلامی شهر تهران از نهادینه کردن شورایاری ها فعال کردن مشارکت شهروندان به معنای واقعی خود است، افزود: با ایجاد مشارکت های مردمی حتما به یک محله مردمی محور خواهیم رسید و شهروندان از حالت یک شهروند گزارش دهنده به یک شهروند مدیر تبدیل می شوند و در حل موضوعات محله خود دخیل خواهند بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی ۲۶ همت درآمد از محل جرایم در بودجه سال ۱۴۰۳ + جدول

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.