چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / شوراها در بررسی طرح‌ها و لوایح نیاز به مرکز پژوهش‌ها دارد

یک نماینده مجلس:

شوراها در بررسی طرح‌ها و لوایح نیاز به مرکز پژوهش‌ها دارد

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: شوراها به عنوان پارلمان محلی به مانند مجلس در بررسی طرح‌ها و لوایح نیاز به مرکز پژوهش‌ها دارد تا بررسی‌های دقیق در مورد طرح‌های ارائه شده انجام شود.

 به گزارش کسب و کار نیوز، محمد فیضی در همایش شوراها که در فرمانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: در کنار تصویب و نظارت بر حسن اجرای قوانین شوراها که از بدنه مردم و تاثیرگذار در سرنوشت آنها هستند با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف باید سعی کنند تا زمینه رضایتمندی مردم را فراهم کنند.

وی به ۹ اصل مورد تاکید در قانون اساسی به حقیقت و اصالت شوراها اشاره و خاطرنشان کرد: برای کاهش انحرافات و جلوگیری از تصمیمات نادرست شایسته است به مانند مجلس در پارلمان محلی نیز مرکز پژوهش‌ها فعال شود تا تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها در همه حوزه‌ها به صورت علمی و تخصصی و منطقی انجام شود. 

فیضی بیان کرد: مسایلی که در شورا و شهرداری از قبیل پسماند و فضای سبز مطرح می‌شود نیاز به تخصص و کارهای اساسی و زیربنایی دارد که ضروری است با تشکیل این مرکز درست و منطقی و عینی تصمیم‌گیری شده و در نتیجه کار به بهترین شکل به ثمر بنشیند. 

وی ادامه داد: ما در مجلس براساس نظر کارشناسی مرکز پژوهش لوایح و طرح‌ها را به دقت بررسی می‌کنیم که ضرورت دارد مشابه چنین مجموعه‌ای در شوراها فعال شود که مرکز پژوهش شورای شهر مشهد به عنوان نمونه یافته‌های خود را در اختیار مجموعه‌های فعال در بخش شورا و شهرداری قرار داده است. 

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در برنامه ششم توسعه اولین بحث ما که در فراکسیون مدیریت شهری نیز برای آن تاکید کردیم برقراری هرگونه اقدام ترجیحی و معافیت‌های تکلیفی در مناطق شهری است که ما این کار را ممنوع کردیم و هیچ نهادی حق ندارد این معافیت‌های تکلیفی را برگردن شوراها بگذارد. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: شوراها بیشترین ارتباط را با مردم دارند و بر همین اساس باید خواسته‌ها و مطالبات عموم مردم را برآورده کنیم.

اردبیل میز خالی در کمیسیون‌های تخصصی ندارد

 نماینده دیگر مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس هم  در این جلسه گفت: با عضویت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس ما میز خالی در این کمیسیون‌های تاثیرگذار نداریم. 

رضا کریمی اظهار کرد: ما نمایندگان استان در مجلس با امانت‌داری و صداقت در سنگر خدمت‌رسانی به مردم در این نزدیک به دو سال تلاشی جدی داشتیم و سعی کردیم مطالبات مردم را در پارلمان ملی و همچنین دولت تعقیب و پیگیری کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: ما به دور از فضای تبلیغاتی سعی کردیم در همه حوزه‌ها اعم از عمران شهری و روستایی، بخش آب و راه و کشاورزی وظیفه خطیر خود را در پاسخگوئی به نیازهای مردم انجام دادیم و پیگیر بسیاری از امور باشیم. 

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دو سال و یک ماهی که از فرصت خدمتگزاری ما باقی مانده است سعی خواهیم کرد در شان این مردم هم در حوزه قانونگذاری و هم نظارت بتوانیم اهداف واقعی را پیگیری و زمینه تحقق آنها را به وجود آوریم. 

کریمی از افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبارات شهرستان اردبیل در این دو سال خبر داد و افزود: ما به صورت جدی از پروژه‌های مهم و زیربنایی در استان حمایت کردیم و در کمیسیون‌های تخصصی سعی کردیم تا با حضور هر هفت نماینده استان میز خالی نداشته باشیم. 

وی کار گروهی و جمعی نمایندگان استان را در افزایش اعتبارات عمرانی و توجه جدی به عمران و بهسازی شهری، تامین قیر مورد نیاز و همچنین دفع اصولی پسماندها و دیگر بخش‌های مرتبط با شورا و شهرداری را یادآور شد و تصریح کرد: در حالی که برای پروژه راه‌آهن اردبیل در سال ۹۴ تخصیص در حدود ۷ میلیارد تومان بوده ما این رقم را در سال ۹۵ به ۵۰ میلیارد تومان تخصیص و در سال گذشته به ۱۲۲ میلیارد تومان تخصیص بودجه رساندیم و در سالجاری نیز رقم مصوب ۱۴۵ میلیارد تومان است. 

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به زودی استاندار اردبیل با پشتکار و جدیتی که در پیگیری پروژه راه‌آهن دارد خبر خوشی را به مردم استان خواهند داد و در کنار آن همچنان تلاش ما بر این است تا کارخانه‌های راکد در سال حمایت از کالاهای ایرانی فعال شده و زمینه اشتغال جوانان بیکار منطقه فراهم آید. 

کریمی از اضافه شدن منطقه نمین به محدوده منطقه آزاد تجاری در ۱۱ کیلومتری مرکز استان خبر داد و گفت: در بحث سرمازدگی ۷۴۰ میلیارد تومان به باغات استان خسارت وارد شده که بعد از جمع‌بندی نهایی در این زمینه ما از طریق مسئولان کشوری جبران بخشی از این خسارت وارده را با تامین منابع اعتباری دنبال خواهیم کرد.

انتهای ÷یام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.