چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / رویای متصرفین اراضی ملی با تصمیم قاطع دستگاه قضا بر باد رفت
رویای متصرفین اراضی ملی با تصمیم قاطع دستگاه قضا بر باد رفت

رویای متصرفین اراضی ملی با تصمیم قاطع دستگاه قضا بر باد رفت

دورهمی مسئولان برای برخورد با زمین خواران به رغم اینکه برخی افراد با تصرف زمین های ملی و یا تغییر کاربری ‌های غیر مجاز قصد تبدیل آنها به ویلا و یا فروش شان را داشتند اما طی چند روز اخیر با ورود جدی دستگاه قضا به خصوص دادستان کاشمر رویاهایشان به هم خورد به طوریکه فقط در دو مورد شاهد تخریب حدود 30 هکتار از زمین های تصرف شده و یا تغییر کاربری‌های غیرمجاز بودیم.

رفع تصرف

به گزارش کسب و کار نیوز، در همین خصوص دادستان کاشمر در شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی که به حضور ریاست دادگستری و جمعی از مسئولان در محل فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه یکی از مهمترین مواردی که در اصل ۴۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برآن تاکید شده موضوع استقلال اقتصادی است، افزود: براساس ماده ۴۳ استقلال اقتصادی ضوابط ۹ گانه ای مشخص شده که بند نهم آن به موضع مهم افزایش تولیدات کشاورزی، دامی و صنعتی اشاره می کند.

غلامرضا طالعی با اعلام اینکه یکی از مهمترین پایه ها، اصول و ضوابطی که استقلال اقتصادی را تامین می کند توجه به افزایش تولیدات کشاروزی است، بیان کرد: باید به سمتی برویم که تولیدات کشاورزی در جهت خودکفایی، استقلال اقتصادی و محصولات دامی و صنعتی افزایش پیدا کند.

دبیر جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی کاشمر با تاکید براینکه امروزه با توجه به خارج شدن از مباحث مربوط به جنگ های نظامی، جنگ های فرهنگی وسایر تهاجمات دشمنان جنگ و تهاجم اقتصادی را راه انداخته اند، اظهار کرد: استقلال اقتصادی و اقتصاد مقاومتی از مهمترین مسائلی است که در سالهای اخیر  رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید بسیاری داشته‌اند.

وی یکی از مهمترین اصول اقتصاد مقاومتی را افزایش تولیدات کشاورزی، حفاظت و صیانت از اراضی زراعی، باغی و کشاورزی و صیانت از منابع آبی دانست و افزود: امروزه با یک بحران مهم و اساسی در حوزه منابع آبی و تامین آب روبرو هستیم.

طالعی با بیان اینکه امروزه موضوع کمبود آب مطرح نیست بلکه مهم تمام شدن منابع آبی است، گفت: براساس اصل ۴۵ قانون اساسی در تبین مواردی که موضوع استقلال اقتصادی مطرح می شود موضوع انفال عمومی از جمله کوهها، دریاها، رودخانه ها، انهار طبیعی و اراضی ملی، مراتع و… مطرح می شود.

وی با تاکید براینکه این موارد جز انفال عمومی و بیت المال است، افزود: یکی از مهمترین پایه ها که مردم از این طریق به موضوع استقلال اقتصادی، خودکفایی و اقتصادی مقاومتی دست پیدا می کنند توجه به همین موارد است.

دادستان کاشمر با اشاره به اینکه نمی شود در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداشت اما به صیانت از تولیدات، کشاورزی، زراعی و منابع آبی توجه نکرد و به راحتی از کنارشان گذشت، اظهار کرد:  مسئولان حاضر در این جلسه از ادارت و نهادهایی هستند که به صورت مستقیم با اراضی، انهار، منابع طبیعی، مراتع و منابع آب در ارتباط بود و عهده دار صیانت از این ها هستند.

وی با اظهار تاسف در هرکجایی از این شهر که امکانش بوده عده ای تصرف زمین کرده و با تفکیک کردن آن ها اقدام به فروششان کرده اند، گفت: همه مسئولان باید با پیگیری های جدی نسبت به آزاد سازی بستر و حریم رودخانه و یا تخریب تغییر کاربری های غیرمجاز به صورت ضرب العجل اقدام کنند.

ادامه جلسه به خاطر برخی تصمیم گیری‌ها بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.