صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / خراسان رضوی قطب قرآنی کشور است
خراسان رضوی قطب قرآنی کشور است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

خراسان رضوی قطب قرآنی کشور است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی قطب قرآنی کشور است.

قرآن

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در حاشیه ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان با بیان این مطلب اظهار کرد: در آستانه چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن هستیم که در این ایام برنامه‌های ثبت نام و مراحل آن در حال برگزاری است و استان خراسان رضوی هم خوشبختانه هر سال یک چهره برجسته و شاخصی اعزام شده است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که در برگزاری این مسابقه طی چند سال اخیر برگزیده ایران در مسابقات بین‌المللی مالزی از خراسان رضوی اعزام شده‌اند و حتی امسال هم نفر اول مسابقات بین‌الملی تهران که جناب رضایی که داوری آن‌را بر عهده داشتند و البته درست است که به عنوان نماینده کشور افغانستان شرکت کردند اما عملا مقیم مشهد هستند و رشد ایشان سر سفره قرآن مشهد است. خوشبختانه در همه مسابقات خوش درخشیدند و مقام‌هایی را از آن خود کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی عنوان کرد: خوشبختانه این دوره از مسابقات در سال جاری در مشهد مرحله پایانی خود را گذراند و یک ویژگی خاصی که نسبت به دوره‌های مشابهی که برگزار شده دارد، این است که به صورت ضبط تلویزیونی انجام می‌شود تا در ماه مبارک رمضان پخش شود. 

احمدزاده عنوان کرد: اساتید و داورانی که حضور دارند هرکدام از قاریان که کار خود را ارائه می‌دهند، علاوه بر نقاط قوت و ضعف، نکات بسیار زیبا و دقیقی را نیز به آن‌ها بدون اینکه نمره‌ای را ذکر کنند، بیان می‌کنند و به نوعی می‌تواند یک کارگاه آموزشی برای افرادی که می‌خواهند در مسابقات بین‌المللی و حتی مسابقات ملی شرکت کنند باشد. بر همین اساس یک فرصت بسیار مغتنمی را برای افراد علاقه‌مند ایجاد می‌کند. 

وی اضافه کرد: برخی از نکاتی را که داوران به آن‌ها ارائه می‌دهند نکاتی است که غالبا متسابقین از آن‌ها غفلت دارند و باعث کثر امتیاز آن‌ها می‌شود و اگر افراد علاقه‌مند اینگونه برنامه‌ها را دنبال کنند می‌توانند یک دوره آموزشی عالی مسابقات را هم ببینند و تاکنون هم هیچ مسابقه‌ای به این شیوه دنبال نشده است که این ظرافت‌هایی را که داوران بین‌المللی اعمال می‌کنند را متذکر شوند. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همزمان با این مسابقه بین‌المللی قرآنی دانشجویان مسلمان، مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نیز در تهران و همچنین مسابقات طلاب هم در شهر قم در حال برگزاری است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.