صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / حملات موشکی به مواضع ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان در حومه حماه و حلب
حملات موشکی به مواضع ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان در حومه حماه و حلب

حملات موشکی به مواضع ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان در حومه حماه و حلب

منابع نظامی سوریه شب گذشته اعلام کردند، مقرهای نظامی ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن در حومه حلب و حماة در معرض حملات موشکی قرار گرفته که تلفاتی هم داشته است.

حملات موشکی به ارتش سوریه

به گزارش کسب و کار نیوز، تلویزیون سوریه به نقل از یک مقام نظامی گزارش داد، حملاتی جدید علیه برخی مقرهای نظامی در حومه حماه و حلب صورت گرفت. بدون اینکه هویت عامل این حملات مشخص شود.

فعالان می‌گویند، این حملات بیش از ۴۰ کشته و ۶۰ زخمی در بین نیروهای نظام سوریه و هم‌پیمانان‌شان برجای گذاشت.

منابع محلی و فعالان مدعی شده‌اند، ۱۸ نیروی ایرانی در این حملات کشته و تعدادی از جمله یک فرمانده و مقام مرکز “حیان طلال محمد” در نتیجه اصابت موشک به این مرکز واقع در شهرک سلحب و روستای نهر البارد در حومه غربی حماه زخمی شده‌اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، انفجارهای شدیدی مناطق در حومه الحموی و استان حلب را لرزاند که ناشی از حملات موشکی به مقر تیپ ۴۷ در حومه جنوبی حماه و مناطق دیگر در نزدیکی شهرک سلحب بود.

به ادعای اسکای نیوز عربی، در داخل مقر تیپ ۴۷ در حماه نیروهای نظام سوریه و نیروهای هم‌پیمان بوده‌اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان نیز اعلام کرد، موشک‌ها به مقرهای نیروهای نظام و هم‌پیمانان‌شان در منطقه فرودگاه نظامی النیرب و در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی حلب اصابت کردند.

به گفته برخی منابع، این موشک‌ها به ساختمان‌ها و مراکزی اصابت کرده که احتمال می‌رود انبار تسلیحات بوده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه افزود، این حملات موشکی منجر به آتش‌سوزی در مناطق مورد هدف شدند و تا این لحظه منبع موشک‌ها و تلفات ناشی از آن مشخص نیست.

اما روزنامه تشرین سوریه که روزنامه رسمی این کشور است به نقل از منابع میدانی نوشته است، حمله اخیر به مقرهایی در استان‌های حماه و حلب از پایگاهای انگلیسی و آمریکایی در شمال اردن آغاز شده و ۹ موشک بالستیک در این حمله مورد استفاده قرار گرفته است.

در عین حال منابع به شبکه المیادین گفتند، موشک‌ها منبع‌شان مشخص نیست اما به منطقه المالکیه در شمال فرودگاه حلب اصابت کرده و تلفاتی هم داشته است.

منابع احتمال می‌دهند، این حملات یا اسرائیلی یا آمریکایی و در واکنش به عملیات و عبور ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان از رود فرات و حرکت به سمت شرق دیرالزور بوده باشد.

نیروهای سوریه در این عملیات پنج روستا را از نیروهای دموکراتیک سوریه هم‌پیمان آمریکا پس گرفتند.

در عین حال جنگنده‌های سوری و روسی از روز گذشته حملاتی را به مناطق حضور تروریست‌ها در حومه شمالی حمص و حومه جنوبی حماه داشته‌اند.

مواضع نظامی و دولتی سوریه هفتم ماه آوریل جاری در دو استان حمص و استان دمشق و حومه آن در معرض حملات موشکی آمریکا،‌ انگلیس و فرانسه قرار گرفت.

فرودگاه تیفور سوریه نیز در ماه آوریل در معرض حملات جنگنده‌های اسرائیلی قرار گرفته بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.