صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / کاهش ۲۱۸ واحدی نماگر بازار سهام
کاهش ۲۱۸ واحدی نماگر بازار سهام

کاهش ۲۱۸ واحدی نماگر بازار سهام

معاملات بازار سهام در سومین روز هفته جاری، با افت ۲۱۸ واحدی شاخص بورس و رسیدن این متغیر به ۹۳ هزار و ۵۸۶ واحد به پایان رسید.

شاخص

به گزارش کسب و کار نیوز، کاهش حجم و ارزش معاملات تالار شیشه ای این روزها تکراری ترین وضعیت را برای سهامداران رقم زده است.

نوسان نماگرها

بر اساس آمارهای معاملاتی بورس، روز جاری همه شاخص های بورس با ریزش مواجه شدند به طوری که شاخص کل با (۲۱۸) واحد ریزش معادل (۰.۲۳) درصد به ۹۳ هزار ۵۸۶ واحد، شاخص قیمت «وزنی – ارزشی» با (۶۸) واحد افت معادل (۰.۲۳) درصد به ۲۹ هزار ۴۱۱ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۳) واحد کاهش معادل (۰.۰۲) درصد به ۱۶ هزار و ۶۱۳ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۲) واحد ریزش، معادل (۰.۰۲) درصد به ۱۲ هزار و ۳۳۶ واحد، شاخص آزاد شناور با (۲۱۸) واحد کاهش، معادل (۰.۲۲) درصد به ۹۹ هزار و ۴۴۳ واحد، شاخص بازار اول با (۲۳۵) واحد افت معادل (۰.۳۵) درصد به ۶۶ هزار و ۴۷۶ واحد و شاخص بازار دوم با (۳۳) واحد ریزش معادل (۰.۰۲) درصد، به ۱۹۹ هزار و ۹۶۸ واحد رسید.

نمادهای تاثیرگذار         

از سویی دیگر امروز ۵ نماد «جم با (۸۸)، فارس با (۶۱) واحد، فولاد با (۵۰) واحد، شخارک با (۴۲) واحد و شفن با (۲۲) واحد» بیشترین تاثیر منفی و ۲ نماد «آپ با ۳۶ واحد و خاهن با ۳۲ واحد » بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

نوسان شاخص صنایع

این گزارش می افزاید، روز جاری شاخص صنایع تالار شیشه ای با نوسان مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «سایر معادن با ۲۹۹ واحد رشد معادل ۲٫۸۶ درصد به ۱۰ هزار و ۷۶۵ واحد، اداره بازارهای مالی با ۲  واحد افزایش معادل ۲٫۸۴ درصد به ۷۲ واحد، محصولات کاغذ با ۲۲۵  واحد رشد معادل ۲٫۳۲ درصد به ۹ هزار و ۹۵۴ واحد، خودرو با ۱۴۶ واحد افزایش معادل ۱.۰۱ درصد به ۱۴ هزار و ۵۶۸ واحد، لاستیک با (۱۷۷) واحد افت، معادل (۱.۰۶) درصد به ۱۶ هزار و ۵۶۸ واحد، ذغالسنگ با (۱۹) واحد افت معادل (۱.۳۹) درصد به یک هزار و ۳۵۸ واحد، زراعت با (۱۳۷) واحد کاهش معادل (۲٫۷۴) درصد به ۴ هزار ۴۶۵» رسید.

بیشترین کاهش قیمت

در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «خاهن، بکاب، ختراک، دانا، چکاران، آپ و امید» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «بشهاب، خموتور، خمحور، شدوص، جم، ولغدر و شفن» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

در پایان معاملات امروز بورس، در ۳۸ هزار و ۹۴۱ نوبت معاملاتی، ۵۷۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۸۵ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۶۹ هزار و ۱۳۱ میلیارد تومان رسید.

همچنین مطالعه کنید:

سود سهام عدالت تا هفته پایانی اسفند پرداخت می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، دولت در سال ‌۱۴۰۱ برای پرداخت به موقع سود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.