صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / وزیر بهداشت:‌ بی‌سوادی مدرن و کمی‌گرایی دو مشکل مهم ایران هستند

نوزدهمین همایش کشوری آموزش پزشکی

وزیر بهداشت:‌ بی‌سوادی مدرن و کمی‌گرایی دو مشکل مهم ایران هستند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در همه حوزه‌ها در کشور دچار بی‌سوادی مدرن و کمی‌گرایی شده‌ایم و بیماری کمی‌گرایی ما را دچار نقص بزرگی در کشور کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر هاشمی در نوزدهمین همایش آموزش علوم پزشکی اظهار کرد: باید قبول کنیم خروجی‌های دانشگاه‌های ما در برخی از موارد آن قدر بی‌مهارتند که با جامعه نمی‌توانند ارتباط راحتی برقرار کنند.

وی با اشاره به این که متاسفانه دچار بی‌سوادی مدرن شده‌ایم، گفت: تعداد دانشکده‌ها، اعضای هیات علمی و دانشجویان افزایش پیدا کرده است و باید گفت بیماری کمی‌گرایی در همه حوزه ها ما را دچار نقص کرده است. البته این موضوع در رشته‌های غیر پزشکی بیشتر از پزشکی است.

وزیر بهداشت اظهار کرد: بیمارستانی را در غرب کشور افتتاح کردم که با وجود این که همه مهندسین و ناظرین آن دارای مدارک عالی دانشگاهی بودند در زمانی که مردم بیشترین نیاز را به آن داشتند بعد از زلزله غرب کشور فرو ریخت و این در حالی است که بیمارستان هایی با قدمت ۵۰ سال از جای خود تکان نخوردند و این نشان دهنده بی سوادی مدرن در کشور است.

هاشمی با تاکید بر لزوم اصلاح رتبه بندی دانشگاه ها گفت: نباید کمیت را در افزایش دانشجویان، دانشکده ها و اساتید رشته های علوم پزشکی مبنای رتبه بندی ها قرار دهیم؛ چرا که موجب کمی‌گرایی به جای کیفی‌گرایی در دانشگاه ها شده است.

وزیر  بهداشت با تاکید بر ضرورت جلوگیری از تربیت بیش از حد دانشجوی PHD اظهار کرد:  ممکن است برخی به این موضوع اعتراض کنند اما انصاف نیست هم دانشجوی بی کیفیت آموزش دهیم و هم شغلی برای آنان وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به لزوم کوتاه کردن برخی دوره‌های آموزشی علوم پزشکی افزود: خیلی از محفوظاتی که در مقطع آندر گرجوئیت هست، لزومی ندارد، ادامه پیدا کند و نباید طول دوره ها تا این حد طولانی شود.

هاشمی همچنین گفت: بیمارستان‌های آموزشی که از جهت فضاهای آموزشی، اساتید و اعضای هیات علمی و تجهیزات مشکلی ندارند، باید به سمت خودگردانی حرکت کنند و تنها دانشجویانی که بضاعت مالی ندارند را استثنا قرار دهند اما در آینده نزدیک چاره‌ای جز این نخواهند داشت.

ادامه دارد

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.