صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / نقشه جدید تغییرات آب‌وهوایی در سراسر جهان
نقشه جدید تغییرات آب‌وهوایی در سراسر جهان

نقشه جدید تغییرات آب‌وهوایی در سراسر جهان

دانشمندان نقشه جدیدی طراحی کردند که تغییرات آب‌وهوایی را در سراسر جهان نشان می‌دهد.

آب‌وهوا

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از دیلی میل، نقشه جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا تاثیر گرمایش کره زمین بر درجه حرارت و بارندگی را در سراسر جهان مشاهده کنند.

محققان عنوان کردند: این نقشه نشان می‌دهد که مناطق گرمسیری در اطراف استوا تغییرات آب وهوایی شدیدی را به دلیل نبود بارندگی تجربه کرده‌اند.

توماس استپینسکی – استاد دانشگاه سینسیناتی – موفق به تهیه نقشه آب‌ وهوایی جدیدی شده است که اقلیم مناطق را در هر نقطه از جهان نشان می‌دهد. این نقشه بر اساس اطلاعات هواشناسی ۵۰ هزار ایستگاه هواشناسی بین‌المللی در سراسر زمین طی پنج‌ دهه گذشته است همچنین تغییرات شدید دما و بارندگی به علت تغییرات آب وهوایی در طول سال‌ها را نشان می‌دهد و پیش‌بینی کند که کدام مناطق جغرافیایی طی سال‌های آینده ممکن است رخدادهای شدید آب‌وهوایی را تجربه کنند.

این نقشه ClimatEx نامگذاری شده است.

نقشه طراحی شده، مناطقی را که بیشترین تغییر در طول زمان را تجربه کرده‌اند مانند دمای گرم در قطب شمال را هم نشان می‌دهد. این نقشه می‌تواند به اقلیم‌شناسان کمک کند که مناطق تحت تاثیر تغییرات آب وهوایی در معرض خطر شدید را شناسایی کنند.

محققان اظهار کردند: نقشه جدید نشان می‌دهد که کدام بخش از جهان از نظر تغییرات اقلیمی به شدت تحت تاثیر بوده‌اند همچنین در طول ۵۰ سال آینده تغییرات زیادی خواهند داشت. نقشه جدید علاوه بر تغییرات اقلیمی در طول زمان، تنوع اقلیمی را هم نشان می‌دهد. تصویر این نقشه نشان می‌دهد که مناطق سبز با کمترین تغییر و مناطق سفید و قهوه‌ای بیشترین تغییر را شامل می‌شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.