صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / ممانعت از مهاجرت روستاییان در گروی توسعه گردشگری روستایی
ممانعت از مهاجرت روستاییان در گروی توسعه گردشگری روستایی

ممانعت از مهاجرت روستاییان در گروی توسعه گردشگری روستایی

معاون توسعه‌ منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعتقاد دارد که با ایجاد و توسعه‌ گردشگری روستایی می‌توان مانع از ادامه‌ مهاجرت روستاییان شد.

روستای برزج

به گزارش کسب و کار نیوز، شاپور رستمی گفت: اقدامات خوبی با توجه به هماهنگی دولت و مجلس، در راستای توسعه‌ گردشگری با چشم‌انداز بلندمدت در حال شکل‌گیری است. همچنین گردشگری یک ظرفیت پایدار در طرح توسعه روستاها و اشتغال‌زایی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا مانع از مهاجرت روستاییان به شهر شود. از طرفی در قوانین و مقررات بسیاری از موارد وجود دارد که به‌ دلیل عدم آشنایی امکان دسترسی به منابع فراهم نمی‌شود و در این راستا برنامه آموزش دهیاران و شوراها در دستور کار داریم.

وی از پیگیری تنظیم  آیین‌نامه استخدامی دهیارها خبر داد و خاطرنشان کرد: دهیاران حقوق مناسب دریافت نمی‌کنند و تنظیم  آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌ها و امنیت شغلی پایدار دهیاران بدین منظور در حال پیگیری است. همچنین در حال حاضر با اعطای وام‌هایی با بهره کم و سود نزدیک به ۴ درصد به منظور کمک به اشتغال و درآمد پایدار نیز یکی دیگر از اقدامات در دستور کار است.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با بیان اینکه هرچه آشنایی به قوانین و مقررات بیشتر باشد قطعاً منابع درآمدی بیشتری می‌توان داشت، افزود: یکی از این اقدامات پیگیری کمیسیون عمران مجلس در خصوص تأمین قیر برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت با اعتبار ۷۱۳ میلیارد ریال بود.

رستمی با اشاره به اینکه در کشور نزدیک به ۱۲۴۴ شهر وجود دارد، گفت: ۱۲۶ هزار نفر به عنوان شوراهای اسلامی شهرها و روستاها به نوعی کار برنامه‌ریزی و نظارت را در سطح کشور انجام می‌دهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.