صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / مدیریت شهری باید به شهروندان واگذار شود
مدیریت شهری باید به شهروندان واگذار شود

رییس شورای عالی استان‌های کشور:

مدیریت شهری باید به شهروندان واگذار شود

رییس شورای عالی استان‌های کشور با بیان این که فعالیت شوراها گرفتار مربع محدود کننده شده است، گفت: سیاست‌های مدیریتی برای توسعه شهری باید بر اساس توان و برنامه‌ریزی‌های حکومت محلی نظیر شوراها تدوین و اجرایی شود.

رییس شورای عالی استان‌های کشور

به گزارش کسب و کار نیوز، مرتضی الویری در همایش بزرگداشت روز ملی شوراها با بیان این‌که توجه به رأی مردم و واگذاری امور مدیریت شهری به شوراها دو موضوع اصلی در امور اجرایی شوراهای اسلامی شهر و روستا است، اظهار کرد: مشارکت جویی یکی از اصول هشت گانه مدیریت کلان است.

وی با بیان اینکه مدیریت تمام امور شهری باید به شهرداری‌ها واگذار شود، افزود: سیاست‌های مدیریتی باید بر اساس توان و برنامه ‎ ریزی‌های حکومت محلی نظیر شوراها تدوین و اجرایی شود.

رییس شورای عالی استان‌ها در ادامه با بیان این‌که متأسفانه برخی از مسئولان می ترسند که مسئولیت‌های مدیریت شهری را به شوراها واگذار کنند، گفت: فعالیت شوراها گرفتار مربع محدود کننده شده است.

الویری نگرش شورای نگهبان در مورد قانون شوراها را یکی از اضلاع مربع محدود کننده فعالیت شوراها دانست و بیان کرد: شورای نگهبان معتقد است که شوراها فقط مسئولیت نظارتی دارند.

این مقام مسئول تأکید کرد: اگر ما بخواهیم از تجربیان جهانی استفاده کنیم، مدیریت شهری را باید به شهروندان واگذار کنیم.

وی دولت را یکی دیگر از اضلاع مربع محدود کننده برای فعالیت شوراها عنوان کرد و ادامه داد: متأسفانه بسیاری از وزارتخانه‌ها در مورد واگذاری اختیارات به شوراها انقباضی عمل می‌کنند.

رییس شورای عالی استان‌های کشور مجلس را از دیگر اضلاع محدود کننده مدیریت شوراها در شهرها دانست و اظهار کرد: متأسفانه مجلس معتقد است که اعضای شوراها باید از این تعداد که هستند کاهش پیدا کند تا قدرت بیشتری در اختیار نگیرند.

الویری با بیان این‌که خانواده شوراها ضلع چهارم محدود کردن فعالیت شوراها در سطح کشور است، تأکید کرد: متأسفانه به دلیل محدودیت‌های موجود فعالیت شوراها آن طور که باید و شاید نبوده و نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت ایجاد انسجام در فعالیت شوراها، اظهار کرد: شورای عالی استان های کشور در نظر دارد از امکانات تکنولوژی موجود برای ایجاد پیوند و انسجام بیشتر خانواده شوراها در کشور استفاده کند.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: آموزش شوراها با هدف ارتقای سطح فعالیت شوراها در دستور کار شورای عالی استان‌های کشور قرار گرفته است.  

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.