صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / سهام اتاق بازرگانی در نمایشگاه بزرگ اصفهان افزایش یابد
سهام اتاق بازرگانی در نمایشگاه بزرگ اصفهان افزایش یابد

رییس اتاق بازرگانی اصفهان:

سهام اتاق بازرگانی در نمایشگاه بزرگ اصفهان افزایش یابد

رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: با وجودی که بیش از 60 درصد سهام نمایشگاه متعلق به شهرداری است، اما در بخش مدیریتی سهام اتاق بازرگانی به عنوان بخش خصوصی در پروژه بزرگ نمایشگاه اصفهان باید افزایش یابد.

اتاق بازرگانی

به گزارش کسب و کار نیوز، عبدالوهاب سهل آبادی در سومین گردهمایی فعالان صنعت سنگ که امروز (دوشنبه) در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، با تاکید بر اینکه امروز آنچه در توان داریم را برای صنعت کشور انجام می دهیم البته برخی تلاش ها به نتیجه می رسد و برخی نه، اظهار کرد: در جلسه ای به شریعتمداری وزیر صنعت، اعلام کردم که وکیل عده ای هستم که هر روز مشکلات آنها بیشتر می شود اما همچنان پیگیر مسائل آنها می شوم.

وی با بیان اینکه در جلسه ای خطاب به رییس جمهور نیز اعلام کردم دست از سر ما بردارید و اجازه بدهید خودمان به کار خودمان برسیم، افزود: ما در کشور و به خصوص اصفهان سهم زیادی در صنایع دستی داریم اما بیشتر هنرمندان ما که عمرشان رو به اتمام است با مرگ آنها هنرشان از بین می رود در این راستا ربیس جمهور خطاب به وزیر کار اعلام کرد که واحدهای صنفی که شاگرد بگیرند هزینه بیمه آنها را دولت بپردازد، اما متاسفانه سازمان تامین اجتماعی اجازه اجرایی شدن این طرح را نمی دهد.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه با بیان اینکه اتاق بارزگانی اصفهان قرار است مجموعه ای دانشگاهی با نام کلینک صنعت را راه اندازی کند، تاکید کرد: در این کلینیک به چالش های کارخانجات و واحدهای تولیدی پرداخته و به آنها مشاوره می دهیم و بعد از به نتیجه رسیدن این بخش ها، هزینه های انجام شده را از واحدها پس می گیریم.

وی در خصوص حضور واحدهای تولیدی و صنعتی در نمایشگاه های خارجی، اظهار کرد: متاسفانه با وجودی که اتاق بازرگانی هزینه های نمایشگاه، هتل و حتی نیمی از هزینه های پرواز این واحدها را پرداخت می کنیم اما فعالان صنعتی باز هم برای حضور در نمایشگاه های خارجی استقبال نمی کنند.

سهل آبادی هم چنین در خصوص سهم ۳۳ درصدی اتاق بازرگانی از نمایشگاه اصفهان، ابراز امیدواری کرد که نمایشگاه به سهم قابل توجهی در توسعه صادرات داشته باشد.

وی با بیان اینکه در دنیا نمایشگاه ها در دست بخش خصوصی است و اگر اتاق بازرگانی با همان سهم ۳۳ درصدی در نمایشگاه بماند موفق نخواهد ماند، تصریح کرد: با وجودی که بیش از ۶۰ درصد سهام نمایشگاه متعلق به شهرداری است اما در بخش مدیریتی سهام اتاق بازرگانی به عنوان بخش خصوصی در نمایشگاه باید افزایش یابد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه ما در بسیاری ز موارد از نظر تعداد کمبودی نداریم، اما از نظر کیفیت دچار مشکل هستیم، تصریح کرد: برای رقابت در بازارهای جهانی باید کیفیت خود را افزایش دهیم.

 اسرافیل احمدیه به وجود ۶ هزار واحد سنگبری در کشور اشاره کرد و افزود: از این تعداد حدود ۱۰۷۰ واحد صنعتی سنگبری و حدود ۸۰۰ واحد صنفی سنگبری در استان اصفهان مستقر است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش کیفیت از راه تجهیزات و نوسازی آن حاصل می شود، تصریح کرد: برای صادرات سنگ نیازمند برنامه هستیم، چرا که بدون برنامه دچار سردرگمی می شویم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در خصوص توصیه ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر اخذ یک درصد هزینه از معدن و صنایع معدنی به دلیل مشکلاتی که برای منابع طبیعی ایجاد می کنند، افزود: این رقم منهای هزینه آلایندگی است که صنایع معدنی به محیط زیست وارد می کنند و باید دید تنها صنایع معدنی آسیب رسان مشمول این قانون می شوند چرا که یک درصد مشخص شده در قانون، برای صنایع معدنی گران تمام می شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.