صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / سن شروع مصرف مشروبات الکی در خراسان شمالی پایین است
سن شروع مصرف مشروبات الکی در خراسان شمالی پایین است

سن شروع مصرف مشروبات الکی در خراسان شمالی پایین است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: سن شروع مصرف مشروبات الکی در این استان پایین است و این امر به عنوان یک زنگ خطر تلقی می شود.

ممنوعیت مشروبات الکلی

احمد ریواده با حضور در دفتر ایسنا، در گفت و گو با خبرنگار این رسانه با اشاره به اینکه در حوزه مواد مخدر و مشروبات الکلی دو خطر سن شروع و زنانگی شدن مصرف وجود دارد، افزود: میزان شیوع مصرف مشروبات الکلی در این استان در سال گذشته ۳۲ صدم درصد است که این استان نسبت به سایر استان ها در وضعیت خیلی خوبی قرار دارد.

وی ادامه داد: اما سن شروع مصرف آن در این استان پایین است و به ۱۴ سال رسیده است.

ریواده در ادامه با بیان اینکه خراسان شمالی در استعمال سیگار و قلیان در رتبه آخر کشوری قرار دارد، اظهار کرد: میزان شیوع مصرف سیگار در این استان ۴٫۹ درصد و قلیان ۱٫۶۲ درصد است.

به گفته وی سن شروع استعمال سیگار در میان مردم خراسان شمالی ۲۵٫۷ و قلیان ۲۳٫۴ است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه میزان شیوع مصرف مواد مخدر در خراسان شمالی در سال گذشته ۷٫۲۱ درصد است، تصریح کرد: سن شروع استعمال مواد مخدر در این استان به ۳۳٫۲ درصد رسیده است.

وی میزان شیوع مصرف داروهای بدون تجویز پزشک را ۱٫۴۴ درصد در این استان اعلام کرد و گفت: خراسان شمالی از این لحاظ در رتبه آخر کشوری قرار دارد و سن شروع مصرف داروهای بدون تجویز در استان ۲۱٫۸۰ است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با تصریح بر اینکه راهبرد دولت برای پیشگیری از بروز اعتیاد در کشور اجتماعی کردن این مسئله است، افزود: به همین دلیل در سال جاری برای تحقق این امر از سمن ها و رسانه ها یاری خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: از سوی دیگر به دنبال ایجاد مرکز رصد اعتیاد با هدف اینکه ادبیات علمی در این خصوص ایجاد شود، هستیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.