چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی: صلح و عدالت پیام روشن ایران به تمام جهانیان است

دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی: صلح و عدالت پیام روشن ایران به تمام جهانیان است

دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی در دومین هم اندیشی تخصصی باز خوانی اندیشه های مقام معظم رهبری در حوزه صلح و عدالت بر تحقق صلح عادلانه در جهان و ضرورت بازخوانی اندیشه های رهبری در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز،  داود  عامری در دومین هم اندیشی  تخصصی بازخوانی اندیشه های مقام معظم رهبری در صلح و عدالت گفت: حکومت علوی بشر را به ایمان ، برابری و صلح و دوستی حقیقی می رساند؛ صلح در همه ادیان الهی و مقررات بین المللی یک نیاز است و مطالبه اولیه برای ایجاد اقدامات جهانی مورد نظر بوده است امروز تهدیدات صلح و برجسته سازی مخاطرات جهان امروز تهدید و دغدغه بشر شده است امروز ناامنی های مخاطره آمیز زمینه را برای سعادت انسان سخت کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: تاسیس سازمان ملل متحد برای ایجاد صلح و امنیت در جهان بوده است و همه دستگاههای بین المللی با این هدف تشکیل شده اند اما کارکرد مناسبی ندارند.

وی صلح عادلانه را یک اصل جهان شمول و قابلیت همه انسانها دانست و گفت: صلح عادلانه یک مجموعه منظم از مفاهیم و نگراشهای آموزه های اصیل اسلامی است.

وی  افزود :صلح و عدالت واژگان ارزشمندی هستند که گرد هم آمدن و اندیشیدن درباره آنها به جهت جایگاه والای آنها در اندیشه انسان های بزرگ، یک ارزش و شرافت واقعی است. بی تردید صلح، عدالت و حفظ کرامت انسانی از حقوق اولیه و اساسی همه انسان‌ها می‌باشد و تحقق آن آرزوی تمامی انسانها و خواست همه پیامبران و اولیای الهی بوده و هست و در این راه ادیان الهی به ویژه رسول گرامی اسلام و آموزه های اصیل اسلامی توصیه های موکدی دارد.

وی با اشاره به ویژگی های صلح عادلانه ابراز کرد:صلح عادلانه توافق مثبت است ، تلاش برای اصلاح امور است، پی گیری عدالت، آرامش و کرامت انسانی است. مسئولیت پذیر کردن طرفین برای اهداف صلح بوده و توجه به مسائل مادی و معنوی دارد.

عامری در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران عمیقا تلاش خود را برای ایجاد صلح در نظام جهانی به کار گرفته است و صلح و عدالت پیام روشن ایران به تمامی جهانیان است همچنین طرح صلح عادلانه به عنوان ارزش فرهنگی و اسلامی مورد تایید تمامی نخبگان است.

عامری با اشاره به نقش تاثیر گذار نخبگان و اندیشمندان در هر جامعه ای این قشر را  یکی از تاثیرگذارترین گروه های اجتماعی دانست که با تولید اندیشه و ایجاد گفتمان های مختلف در حوزه‌های گوناگون به خصوص در حوزه صلح و عدالت می توانند این ارزش های جهان شمول را به یک خواست جهانی تبدیل کنند و با نظریه پردازی و ارائه طرح های فکری و نظری مسیر توسعه صلح و عدالت را در جهان هموار سازند.

وی بر ضرورت گفتمان صلح عادلانه در جهان تاکید کرد و گفت: نیاز بشر در جامعه به صلح، امنیت و عدالت بسیار می باشد در این راستا مجمع جهانی صلح اسلامی تلاش کرده با برگزاری سلسله نشست هایی با موضوع صلح و عدالت، تا حد ممکن به طرح ضرورت  پرداخت مستمر به این موضوع و پیگیری از طریق نخبگان داخلی و بین المللی مطالبه صلح و عدالت را به عنوان یک حق طبیعی سلب نشدنی به یک گفتمان جهانی تبدیل کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.