صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / تولید بیش از ۲۹ هزار تن میوه‌های گرمسیری در چابهار
تولید بیش از ۲۹ هزار تن میوه‌های گرمسیری در چابهار

تولید بیش از ۲۹ هزار تن میوه‌های گرمسیری در چابهار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چابهار گفت: سالانه بیش از 29 هزار تن میوه‌های گرمسیری در این شهرستان تولید و روانه بازار می‌شود.

میوه

غلامحسین بامری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- افزود: موز، مرکبات، چیکو، انبه، نارگیل، گواوا، کنار، تمرهندی و خرما از انواع میو‌های پرارزش گرمسیری است که سالانه در چابهار تولید می‌شود.

وی گفت: درمجموع بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان چابهار به کشت‌ میوه‌های گرمسیری اختصاص دارد و این میوه‌ها به روش نیمه دیم کاری از طریق روان آب‌های ساحلی در شهرستان چابهار کشت و تولید می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چابهار تصریح کرد: در بخش کشاورزی شهرستان چابهار سالیانه ۸۰ هزار تن انواع محصولات پرارزش و متنوع باغی، ۵۰۰ هزار تن محصولات زراعی، سبزی و صیفی فصلی و خارج فصل و گیاهان علوفه‌ای و بالغ‌بر چهار هزار و ۹۳۶ تن انواع محصولات دامی باارزش اقتصادی تولید می‌شود.

بامری خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ هزار هکتار اراضی حاصلخیز مستعد کشاورزی در سواحل مکران و شهرستان‌های چابهار و کنارک وجود دارد و این ‌در حالی است تنها ۲۲ هزار هکتار از این اراضی به زیر کشت انواع محصولات گرمسیری، نیمه گرمسیری، سبزی، صیفی و زراعی می‌رود و بقیه به دلیل بی‌آبی و خشکسالی هرچند ارزشمند و مستعد اما بلااستفاده هستند .

وی با بیان این‌که چابهار به دلیل هم‌جواری با آب‌های آزاد اقیانوس هند دارای آب و هوایی معتدل در تمام فصول سال است، گفت: در سال‌های آبی با زیر کشت رفتن ۱۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی باغی و زراعی بیش از ۲۴ هزار نفر در بخش کشاورزی شهرستان چابهار مشغول بکار می‌شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.