صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / تنها ۶۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت منطقه سیستان زیر کشت رفته است
تنها ۶۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت منطقه سیستان زیر کشت رفته است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

تنها ۶۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت منطقه سیستان زیر کشت رفته است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال از 160 هزار هکتار اراضی قابل کشت منطقه سیستان تنها 60 هزار هکتار زیر کشت رفته که این اراضی هم به علت خشکسالی و قطع آب ورودی از افغانستان خشک شده است.

خشکسالی

به گزارش کسب و کار نیوز- پیری در بازدید از مشکلات دامداران تالاب هامون و تامین علوفه و آب را یکی از اولویتهای این سازمان در شرایط خشکسالیهای شدید منطقه عنوان کرد.

پیری افزود: بررسیهای میدانی برای رفع مشکلات دامداران با همکاری استانداری و مدیریت بحران انجام شده و مقرر شد تا بستههای حمایتی برای تامین علوفه دام دامداران در نظر گرفته شود.

وی تامین علوفه از خوزستان و استانهای همجوار و همچنین نیاز داخلی سیستان و بلوچستان را از دیگر اقدامات برای کمک به دامداران این منطقه بیان کرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: تامین علوفه دامداران شمال سیستان و بلوچستان و حل مشکلات آنها در دستور کار جهاد کشاورزی است.

وی تصریح کرد: خشکسالی ۲۰ سال اخیر در این استان به ویژه امسال بخش کشاورزی را با مشکلات جدی روبه رو کرده است.

پیری ادامه داد: امسال در شمال سیستان و بلوچستان با عدم آورد آب از رودخانه هیرمند شاهد شرایط سخت و بحرانی برای مردم این منطقه هستیم.

وی افزود: همچنین در نقاط مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان با کاهش افزون بر ۷۰ درصدی نزولات جوی و کم شدن آبدهی قنوات وضعیت مطلوبی از نظر کشاورزی و تامین علوفه دام مشاهده نمیشود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.