صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تمایل سئول برای اجرای توافق‌های صورت گرفته با کره شمالی
تمایل سئول برای اجرای توافق‌های صورت گرفته با کره شمالی

در تماس وزیران دفاع آمریکا و کره‌جنوبی مطرح شد؛

تمایل سئول برای اجرای توافق‌های صورت گرفته با کره شمالی

سونگ یونگ مو، وزیر دفاع کره جنوبی در تماسی تلفنی با جیمز ماتیس، همتای آمریکایی خود بر تمایل سئول برای اجرای توافقات حاصله با کره شمالی در زمینه خلع سلاح هسته‌ای و ایجاد صلح در شبه جزیره کره تاکید کرد.

سونگ یونگ مو، وزیر دفاع کره جنوبی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای امروز دوشنبه اعلام کرد، این گفت‌وگوی تلفنی روز شنبه بین ماتیس و سونگ انجام شده است.

در بیانیه وزارت دفاع کره جنوبی آمده است: سونگ یونگ مو در این گفت‌وگو درباره موفقیت تاریخی مذاکرات اخیر که در عالی‌ترین سطح میان کره شمالی و کره جنوبی برگزار شد صبحت کرده و گفت، با اجرای صادقانه این توافقات حاصل شده میان رهبران کره شمالی و کره جنوبی، سئول تلاش‌هایش را برای خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره و ایجاد صلح چند برابر خواهد کرد.

همچنین بر اساس این بیانیه، سونگ به ماتیس تصریح کرد سئول رایزنی‌های نزدیک با آمریکا به هنگام برگزاری مذاکرات میان سربازان کره شمالی و کره جنوبی بر سر تدابیر کاهش تنش و ایجاد اعتماد را ادامه خواهد داد.

این بیانیه چند روز بعد از آن منتشر می‌شود که نشست تاریخی میان رهبران کره شمالی و کره جنوبی در روستای پانمونجوم در مرز دو کشور برگزار شد.

در جریان این نشست تاریخی رهبران دو کره یک اعلامیه مشترک امضا کرده و با متوقف کردن فعالیت‌های خصمانه علیه یکدیگر موافقت کردند.

آنها همچنین توافق کردند که تدابیری را به منظور حمایت از تلاش‌های بین‌المللی جهت رسیدن به خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره و پیشبرد برنامه‌های دیدار خانواده‌های جدا افتاده کره‌ای اتخاذ کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.