صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تلاش شورای امنیت برای تضمین بازگشت امن مسلمانان روهینجا
تلاش شورای امنیت برای تضمین بازگشت امن مسلمانان روهینجا

تلاش شورای امنیت برای تضمین بازگشت امن مسلمانان روهینجا

یک نماینده عضو هیات دیپلماتیک سازمان ملل پس از بازدید از کمپ‌های پناهجویان روهینجا در بنگلادش اعلام کرد: شورای امنیت سازمان ملل میانمار را تحت فشار قرار می‌دهد تا این تضمین را ارائه کند که مسلمانان روهینجایی که از کشور فرار کرده‌اند، در امنیت و آزادی به خانه‌هایشان بازگردند.

آوارگان روهینجایی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، منصور العتیبی، نماینده دائم کویت در سازمان ملل بعد از پایان سفر خود به بنگلادش گفت: این یک بحران بشری بوده و یک مساله حقوق بشری محسوب می‌شود.

نمایندگان ۱۵ عضو شورای امنیت روز یکشنبه از کمپ‌های پناهجویان روهینجا در بنگلادش دیدار کردند.

وی ادامه داد: این وضعیت نمی‌تواند بدون راه حل باقی بماند و پیامی که ما به میانمار می‌بریم این است که به دنبال یافتن راه حل برای این بحران هستیم. تمام طرف‌ها پایبندی خود را برای حل هرچه سریع‌تر این مساله اعلام کردند. ما نمی‌توانیم در برابر این بحران سکوت کنیم.

نماینده کویت در سازمان ملل اعلام کرد: شورای امنیت تلاش می‌کند راه‌های لازم برای تسریع اجرای قرارداد بازگشت پناهجویان میان بنگلادش و میانمار مطرح شود.

همچنین معاون نماینده روسیه در سازمان ملل که کشورش از میانمار حمایت می‌کند هشدار داد: شورای امنیت چوب سحرآمیز ندارد که یکی از بزرگترین و وخیم‌ترین بحران‌های پناهجویی در جهان را حل کند.

این دیپلمات روسی اعلام کرد: ما به دنبال نادیده گرفتن این بحران نیستم و چشمانمان را نمی‌بندیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.