صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / برپایی«کافه کتاب» در نمایشگاه بین المللی کتاب امسال
برپایی«کافه کتاب» در نمایشگاه بین المللی کتاب امسال

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خبر داد

برپایی«کافه کتاب» در نمایشگاه بین المللی کتاب امسال

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برپایی«کافه کتاب» در سی ویکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبرداد و گفت: امسال با تدارک ویژه برنامه های متعدد و متنوع فرهنگی در قالب ارائه خدمات فرهنگی و هنری، برپایی ایستگاههای ورزش و تندرستی و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری صحنه ای و میدانی از بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب استقبال می کنیم.

نمایشگاه کتاب

به گزارش کسب و کار نیوز، ولی الله شجاع پوریان ضمن تشریح برنامه های فرهنگی شهرداری تهران در نمایشگاه بین المللی کتاب اظهار داشت: فعالیت های فرهنگی شهرداری تهران در سی ویکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در قالب فرهنگسرای کتاب، ارائه خدمات فرهنگی و هنری، برپایی ایستگاه های ورزش و تندرستی، اجرای برنامه های فرهنگی و هنری صحنه ای و میدانی برگزار می شود.

وی با اعلام اینکه سی ویکمین نمایشگاه با شعار «نه ؛ به کتاب نخواندن» از ۱۲ الی ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در مصلی امام (ره) برپا می شود؛ افزود: امسال شهرداری تهران علاوه بر برگزاری برنامه‌های اصلی و جنبی و ویژه برنامه های صحنه ای ومیدانی، به برپایی فرهنگسرای کتاب و غرفه ورزش اقدام می کند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: این برنامه ها در بخش اصلی با محوریت «فرهنگسرای کتاب»، «ایستگاه های پنج گانه ورزش و تندرستی» و «شهر فرهنگ» باهدف حمایت، تکریم وتجلیل از فعالان فرهنگی، خادمان نشر و موزعین ومروجین کتاب و اهالی قلم در حوزه نشر وکتابت وبا بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل سازمانها و ادارات تابعه حوزه معاونت امور اجتماعی فرهنگی ومناطق ۲۲گانه، شرکت کنندگان و فعالان فرهنگی هنری درفضای نمایشگاه مصلی به مرحله اجرا در خواهد آمد.

راه اندازی نمایشگاه پوستر و کاریکاتور مفهومی«کتاب در قاب هنر»

وی، اجرای برنامه های میدانی، «استقرار اتوبوس سیار کتاب»، «کتاب در قاب هنر» و «کافه کتاب» را از جمله برنامه های اداره کل فرهنگی شهرداری تهران در نمایشگاه کتاب امسال برشمرد و افزود: برنامه های میدانی شامل استیج برنامه های زنده، نمایش خیابانی، خیمه شب بازی، پرده خوانی و نقالی است. همچنین نمایشگاه پوستر و کاریکاتورهای مفهومی و تاثیرگذار با موضوع محوری کتاب و کتابخوانی با عنوان «کتاب در قاب هنر» برپا می شود.

شجاع پوریان از برپایی «کافه کتاب» در سی ویکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: در این کافه گفتگو با نویسندگان بامحورهای «یک کتاب، یک خاطره»، «یک کتاب، یک نویسنده»، «اولین کتابی که خواندم»، «کتاب اول من»، «چه شد که نویسنده شدم»، «نویسندگی را از کجا آغاز کنیم»، «گفتگو با متخصصان درباره تاثیر مطالعه کتاب بر پرورش ذهن» انجام می شود.

راه اندازی بازی های بومی و محلی در مصلی تهران

وی با اشاره به تدارک برنامه های ورزشی و تفریحی از سوی سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: شهروندان و بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب امسال می توانند جهت پرکردن اوقات فراغت خود از خدمات متنوع ورزشی و تفریحی در قالب بازی های بومی و محلی، کودک، مهیج، تیروکمان و تیراندازی، مشاوره ورزشی وتندرستی، بازی های توپی – شنی، بازی های نوین، کنترلی، فکری و بنری و رایانه ای بهره مند شوند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: حوزه سلامت شهرداری تهران نیز ضمن استقرار اتوبوس سیار سلامت برای ارائه خدمات ومشاوره پزشکی به بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب، به ارائه برنامه های آموزشی سلامت محور می پردازد.

استقرار ۴ غرفه مادر و کودک در ورودی های نمایشگاه کتاب

وی، از راه اندازی و استقرار ۴ غرفه مادر و کودک در چهار ضلع نمایشگاه کتاب امسال خبر داد و افزود: طرح «تهران، شهر دوستدار کودک» در قالب برنامه های سرگرمی تفریحی، مسابقات علمی و کارگاه های آموزشی به همت اداره کل آموزش و مشارکت های شهروندی شهرداری تهران ویژه کودکان اجرا می شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، به گفته شجاع پوریان، برگزاری تورهای نمایشگاه کتاب توسط کانون های گردشگری محلات، تورهای گردشگری ویژه برای مهمانان خارجی نمایشگاه، توزیع نقشه گردشگری، تهیه وتوزیع بسته فرهنگی گردشگری (کتاب و لوح فشرده)، معرفی سامانه ۱۳۷گردشگری، معرفی سایت و اپلیکیشن تهرانگردی، معرفی جاذبه های گردشگری مناطق ۲۲گانه و برگزاری کارگاه های آموزشی تهرانگردی با ارائه گواهینامه نیز از برنامه های پیش بینی شده ستاد گردشگری شهرداری تهران به مناسبت نمایشگاه کتاب به شمار می رود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تصمیم جدید دولت درباره یارانه‌های نقدی/ اعلام جزییات

به گزارش کسب و کار نیوز، با توجه به جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.