صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / بررسی کارنامه افراد نامزد شهرداری در حوزه اعتماد و فرصت دادن به جوانان

نماینده مجلس تاکید کرد

بررسی کارنامه افراد نامزد شهرداری در حوزه اعتماد و فرصت دادن به جوانان

رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی در آستانه انتخاب شهردار تهران از شورای شهر درخواست کرد با توجه به اینکه ۲۰ درصد از دانشجویان کل کشور در تهران ساکن هستند، کارنامه افراد نامزد شهرداری تهران در حوزه اعتماد و اعتقاد به جوانان بررسی شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، سیدفرید موسوی در همایش «جوان شهر» با تاکید بر این که راه‌حل بسیاری از مشکلات کشور بدون حضور جوانان امکان‌پذیر نیست، گفت: یکی از مطالبات جدی جوانان رعایت عدالت نسلی در مدیریت است.

وی با بیان این که قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مجلس دوم به تصویب رسیده است اما استثنائاتی داشت، اظهار کرد: متاسفانه پس از مدتی این استثنائات تبدیل به اصول شده است و تفسیر دیگری از این قانون اتفاق افتاد و عده‌ای از مدیران کشور از جمله نماینده مجلس، وزرا، استانداران و… این قانون مستثنی شدند.

رئیس فراکسیون جوانان مجلس با اشاره به این که پس از این اتفاق استفساریه‌ای تقدیم مجلس شد و به تصویب رسید که در آن تمام مقامات از جمله نمایندگان مجلس در قانون مستثنی شده بودند، حذف شدند، اظهار کرد: با این وجود پس از حذف این افراد از استثنائات قانون نیز با مشکل دیگری روبه‌رو شدیم که در آن مشاغل همتراز بار دیگر از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان کنار گذاشته می‌شدند. به همین دلیل در طرحی که به تازگی تصویب شده است پست‌های همتراز نیز حذف شدند.

به گفته این نماینده مجلس، این طرح به اتفاق آرا در کمیسیون اجتماعی تصویب شد و در نوبت صحن علنی مجلس قرار دارد.

موسوی با اشاره به این که مساله حضور جوانان در پست‌های مدیریتی باید تبدیل به مطالبه‌ای عمومی در کشور شود، تصریح کرد: دهه شصتی‌ها نسلی خودساخته و امید کشور محسوب می‌شوند و باید این مطالبات را با جدیت دنبال می‌کنند. کارنامه نامزدهای انتخاب شهرداری تهران باید از نظر اعتماد و اعتقاد به جوانان و اختصاص ظرفیت و فرصت به آنها با دقت بررسی شود چراکه ما در سال‌های آینده باید کارنامه قابل قبولی به جامعه ارائه دهیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.