صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آبه وارد امارات شد

آبه وارد امارات شد

نخست‌وزیر ژاپن در سفر دوره‌ای خود به منطقه برای انجام مذاکرات با هدف تحکیم روابط سیاسی و اقتصادی با ابوظبی وارد امارات شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از الیوم‌السابع، قرار است شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در ابوظبی به منظور بررسی همکاری میان دو کشور و تحکیم روابط دوجانبه در همایش «طرح‌ها و برنامه‌های امارات و ژاپن» شرکت کند.

امارات بزرگ‌ترین شریک تجاری ژاپن در خاورمیانه است و حدود یک‌سوم تبادلات تجاری توکیو در منطقه را در اختیار دارد.

پیشتر آبه اظهار کرد: این بار طی سفرم به امارات با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی درخصوص تقویت همکاری استراتژیک در زمینه‌های مختلف گفت‌وگو می‌کنم و تنها به بررسی زمینه‌های منابع نفتی نمی‌پردازیم بلکه به بررسی انرژی‌های تجدیدپذیر، همکاری دفاعی، آموزش و رشد و توسعه می‌پردازیم.

همچنین امارات دومین منبع واردات نفتی ژاپن است؛ به طوری که توکیو سال میلادی گذشته حدود یک‌چهارم نفت خود را از این کشور تأمین کرد.

در سال ۲۰۱۷ مبادلات تجاری میان امارات و ژاپن با حدود ۱۰.۵ درصد تا ۲۸ میلیارد دلار افزایش یافت. ۹۵ درصد صادرات امارات به ژاپن نفت و مشتقات آن و ۵ درصد آلومینیوم است، در مقابل ۶۰ درصد صادرات ژاپن به امارات خودرو است.

نخست‌وزیر ژاپن روز یک‌شنبه سفر دوره‌ای خود را به خاورمیانه آغاز کرد و در ابتدا به امارات و سپس به اراضی اشغالی، فلسطین و اردن می‌رود.

او اعلام کرده که در جریان این سفر دو کشور پیمان سرمایه‌گذاری امضا خواهند کرد که هدف آن افزایش سرمایه‌گذاری میان دو کشور است.

آبه در حالی به امارات سفر کرده که نمایندگان ۲۷ شرکت ژاپنی نیز او را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.