صفحه اصلی / استان ها / کردستان / کشف بیش از ۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای کردستان

کشف بیش از ۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای کردستان

فرمانده مرزبانی کردستان از کشف بیش از 30 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق، طی یک ماه گذشته توسط مرزبانان این استان خبر داد.

کالای قاچاق

سردار کیومرث شیخی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای کنترل و رصد مرزهای استان، مرزبانان در فروردین ماه سال جاری در چند ماموریت اطلاعاتی و عملیاتی، ۸۷ هزار و ۸۸۰ پاکت سیگارت خارجی، ۲۵ هزار و ۹۷۱ قلم لوازم آرایشی بهداشتی و ۱۰۹ هزار و ۷۲۴ ثوب البسه خارجی را کشف کردند.

وی در ادامه به کشف بیش از ۹۴ هزار و ۷۰۰ لیتر مواد سوختی در بازرسی از محموله‌های مرزی در ماه اخیر اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه خروج مواد سوختی از کشور موجب اختلال در نظام اقتصادی می‌شود، مرزبانان با شدت با قاچاق کالا و سوخت برخورد می‌کنند.

فرمانده مرزبانی کردستان تصریح کرد: در این عملیات‌های منسجم ۱۷ قاچاقچی دستگیر و ۱۶ دستگاه خودرو و موتورسیکت نیز توقیف شده است.

شیخی خاطرنشان کرد: بر اساس نظر کارشناسان، ارزش کل کالاهای کشف شده، بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی در پایان ضمن تقدیر از همکاری مرزنشینان با مرزبانان در کنترل نوار مرزی، یادآور شد: یکی از عوامل اصلی رونق اقتصادی مناطق مرزی استقرار امنیت در این مناطق است و پایداری امنیت در مرزها تاثیر مستقیم بر اقتصاد و وضعیت معیشتی مرزنشینان دارد، بنابراین همه باید برای تثبیت امنیت در این مناطق همت کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.