صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / پارسال ۴۱۵ میلیون دلار کالا از سیستان و بلوچستان صادر شد
پارسال ۴۱۵ میلیون دلار کالا از سیستان و بلوچستان صادر شد

پارسال ۴۱۵ میلیون دلار کالا از سیستان و بلوچستان صادر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر 415 میلیون دلار کالا در سال 96 از گمرکات و بازارچه های مرزی این استان به خارج از کشور صادر شده است.

نادر میرشکار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مصالح ساختمانی، گازو خرما عمده کالاهای صادراتی سیستان و بلوچستان به خارج از کشور در این مدت بوده است.
وی ادامه داد: ۵۶ درصد صادرات این مدت سیستان و بلوچستان با ۲۳۲ میلیون دلار به کشور پاکستان و ۴۳ درصد با ۱۷۸ میلیون دلار به کشور افغانستان انجام شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ۵۲ درصد کالاهای صادراتی این استان از طریق بازارچه های مرزی و بقیه از طریق گمرکات بوده است.
به گزارش کسب و کار نیوز سیستان و بلوچستان با ۱۹ شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
این استان با دارا بودن قابلیت های فراوان فرصتی گرانبها برای سرمایه گذاری افغانها و شاهراه امن و مناسب و ارزان اقتصادی برای دسترسی کشور دوست و همسایه افغانستان به آبهای اقیانوسی و بازارهای بزرگ کشورهای حوزه اقیانوس هند بحساب می آید.
۷۳۱۶ **۶۰۸۱

همچنین مطالعه کنید:

سهم لوکس نشینان و سواران از مالیات در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز ، مالکانی که ارزش املاک و خودروهای آنان بالاتر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.