صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / حسین المسلم: ایران دومین خانه من است/ رضوانی را حمایت کردم تا ورزشکار موفقی شود
حسین المسلم: ایران دومین خانه من است/ رضوانی را حمایت کردم تا ورزشکار موفقی شود

حسین المسلم: ایران دومین خانه من است/ رضوانی را حمایت کردم تا ورزشکار موفقی شود

نایب رییس فدراسیون جهانی شنا گفت: محسن رضوانی بعد از انتخابات فدراسیون جهانی از من شکایت کرد با این حال من ایران را دوست دارم و از ورزش آن حمایت می‌کنم.

حسین المسلم

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین المسلم نایب رئیس فدراسیون جهانی شنا در حاشیه حضورش به همراه شیخ احمد در ایران درباره شکایت محسن رضوانی و اینکه به نظر می‌رسد اختلافش با او باعث شده تا سال‌ها به ایران نیاید، گفت: من از سال‌های دور هرگز مشکلی با ایران نداشتم. ایران دوست و دومین خانه من است و کشور مهمی در ورزش جهان محسوب می شود. از طرفی وقتی مدیر هستم باید از ورزش آسیا حمایت کنم.

او ادامه داد: در مورد اتفاقات فدراسیون جهانی در سال گذشته باید به عقبه کار نگاه کنیم. من از سال ۱۹۹۶ یعنی ۲۲ سال پیش وقتی به عنوان عضو هیأت رئیسه انتخاب شدم رضوانی یک بچه کوچک بود. من او را حمایت کردم تا یک ورزشکار موفق شود.

نایب رئیس فدراسیون جهانی در ادامه گفت: سال قبل برنامه این بود شش سهمیه داشته باشیم به رضوانی برای پست‌های آسیا کمک کردم به او گفتم می‌تواند عضو کمیته واترپلو در آسیا باشد بعد از کنگره زمانی که کاندیداها اعلام شد دیدم رضوانی جزو آسیایی‌ها نیست و به سمت اروپایی‌ها رفته است. البته حق طبیعی او بود و ما به تصمیمش احترام می‌گذاریم. اما در انتخاب قاره قاعدتاً از رضوانی حمایت نشد چون اروپایی‌ها شش نفر دیگر را داشتند. به رضوانی گفتم تو جوان هستی و فکر می‌کنی می‌توانی در کمیته واترپلوی فدراسیون جهانی باشی آسیا همیشه با هم بوده است اما رضوانی گوش نکرد و روش خود را ادامه داد آسیا هم او را حمایت نکرد.

او افزود: انتخابات تمام شد همه به هم تبریک گفتیم، همه چیز تمام شده بود اما رضوانی علیه من در دادگاه بین‌المللی ورزش (CAS) پرونده تشکیل داد و درخواست کرد انتخابات را کنسل کنند. او گفته بود چرا فدراسیون جهانی مرا پذیرفته است. علیه من شکایت کرده بود و گفته بود رأی که کویت داده درست نبوده چون من کویتی هستم. رضوانی گفته بود می‌خواهد از ایران حمایت کند اما فقط در مورد من حرف زده بود نه ایران، قاضی دادگاه بین‌المللی تعجب کرده بود و گفته بود تو یک فایل از المسلم درست کرده‌ای و راجع‌به ایران حرف نزده‌ای.

با این حال  من ایران را دوست دارم و ورزش ایران را حمایت می‌کنم.

المسلم با اشاره به نقش پر رنگ قاره آسیا در ورزش گفت: آسیا بزرگترین قاره در ورزش است و ما سه، چهار رویداد بزرگ را در آسیا میزبانی خواهیم کرد که یکی از آنها المپیک ۲۰۲۰ و دیگری جام جهانی ۲۰۲۴ است در واقع برگزاری این رویدادها نشان می‌دهد آسیا مهم است. این میزبانی‌ها از کره ماه نیامده و اتفاقی نیست بلکه تلاشی است که از طرف همه کشورها از پنجاه، شصت سال گذشته قبل از اینکه من بیایم صورت گرفته است.

دبیرکل شورای المپیک آسیا ادامه داد: در سال ۱۹۹۶ در هیأت رئیسه فدراسیون جهانی بوده‌ام که آن زمان آسیا چهار عضو بیشتر نداشت. اروپا و آمریکا هر کدام شش عضو داشتند. رشته‌های ورزش‌های آبی با این وجود در شهرها و کشورهای چین، قطر، ژاپن و سنگاپور برگزار شد. امسال در چین و سال بعد در کره مسابقات جهانی را داریم. دوباره در سال ۲۰۲۱ در ژاپن و ۲۰۲۳ در قطر مسابقات جهانی را برگزار می‌کنیم. آمریکا و اروپا کجا هستند؟ با وجود اختلافات سیاسی در ورزش یک نگاه و یک هدف داشتم تلاش کردم تا آسیا را بشناسانم و ما الان در هیأت رئیسه مثل آمریکا و اروپا فرصت برابر داریم این نتیجه کار سخت است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.