صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / کارآفرینی و اشتغال‌زایی رویکرد اصلی آموزش عالی جهاددانشگاهی
کارآفرینی و اشتغال‌زایی رویکرد اصلی آموزش عالی جهاددانشگاهی

معاون آموزشی جهاددانشگاهی گفت

کارآفرینی و اشتغال‌زایی رویکرد اصلی آموزش عالی جهاددانشگاهی

به گزارش کسب و کار نیوز، معاون آموزشی جهاددانشگاهی با بیان این‌که بحث اشتغال دانش آموزختگان دانشگاهی یکی از دغدغه‌های جدی کشور است،‌ گفت: کارآفرینی و اشتغال‌زایی رویکرد اصلی مجموعه آموزش عالی در جهاددانشگاهی است.
سیدسعید هاشمی در حاشیه هفتمین نشست هم‌اندیشی آموزش عالی جهاددانشگاهی کشور که به میزبانی یزد برگزار شد ، با اشاره اهمیت تدوین نقشه راه آموزش عالی جهاددانشگاهی بر اساس برنامه توسعه ششم،‌ گفت :‌ مأموریت‌های آموزش عالی جهاددانشگاهی باید با تدوین نقشه راه برای مجموعه وزرات علوم تعیین و مشخص شود.
وی افزود:‌ ما باید سیاست‌ها و راهبردی‌های جهاددانشگاهی را در حوزه آموزش عالی تدوین و براساس نقطه نظرات وزارت علوم و تحقیقات و همچنین بازار کار مسیر خود را دنبال کنیم.
معاون آموزشی جهاددانشگاهی کشور کارآفرینی و اشتغال‌زایی را رویکرد اصلی مجموعه آموزش عالی در جهاددانشگاهی دانست و بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسل‌های موجود از جمله اولویت‌های در دستور کار توسعه آموزش عالی در جهاددانشگاهی است.
هاشمی با اشاره به اهمیت جذب دانشجو و همچنین کاهش پذیرش دانشجو در مؤسسات آموزش عالی کل کشور،‌گفت: تمامی مجموعه‌های آموزش عالی جهاددانشگاهی باید کارهای گزین و شاخصی را برای خود دنبال کنند تا یک تمایز جدی از مجموعه‌های دیگر موسسات آموزش عالی در بخش‌های دولتی و غیر‌دولتی داشته باشند.
وی با اشاره به این‌که برخورداری از ۲۷ پژوهشکده ، سه پارک علم و فناوری ، ۲۱ مرکز رشد و گروه‌های مختلف پژوهشی فعال از جمله ظرفیت‌های جهاددانشگاهی است، تصریح کرد: ما در جهاد دانشگاهی فکر می‌کنیم اگر بتوانیم از ظرفیت‌های موجود درست استفاده کنیم و نگاه تلفیقی در مورد کارهای پژوهشی جهاددانشگاهی با مجموعه آموزش عالی داشته باشیم،‌سریعتر به هدف و مقصد خود در حوزه آموزشی می‌رسیم.
وی در بخش دیگری با اشاره به ضرورت متفاوت بودن فارغ التحصیلان مجموعه آموزش عالی جهاددانشگاهی از سایر موسسات آموزش عالی کشور، اظهار کرد: رویکرد دانشگاه نسل سوم از دیگر برنامه‌های در دستور کار جهاددانشگاهی است و امیدواریم که بحث کارآفرینی و اشتغالزایی در مجموعه موسسات جهاددانشگاهی به خوبی دنبال شود.
معاون آموزشی جهاددانشگاهی کشور با بیان این‌که در حال حاضر بحث اشتغال دانش آموزختگان دانشگاهی یکی از دغدغه‌های جدی کشور است،‌افزود: همیشه جهاددانشگاهی کارهای روی زمین مانده کشور را برداشته و نسبت رفع دغدغه‌های دولت‌ اقدام کرده است.
هاشمی گفت: ارتقای کیفی نظام آموزشی،تقویت آموزش‌های مهارت محور و‌ توانمندسازی دانشجویان از جمله اولویت‌های جهاددانشگاهی در راستای توانمندسازی فارغ التحصیلان برای ورود به بازار کار بعد از خروج از دانشگاه است.
وی در پایان بازنگری جدی رشته‌های تحصیلی جهاددانشگاهی و توجه به رشته‌هایی که در حین برخورداری از بازار کار توان استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی را دارند، از دیگر برنامه‌های در دستور کار توسعه آموزشی دانست و بیان کرد: نگاه به آموزش عالی فقط صرفا این نیست که یک سری دانشجو پذیرش و فارغ التحصیل شوند.

همچنین مطالعه کنید:

✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن)

✅گارگاه آموزشی آنلاین ✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن) ✅مدرس: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.