چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / پومپئو: «اون» به خروج آمریکا از برجام اهمیتی نمی‌دهد
پومپئو: «اون» به خروج آمریکا از برجام اهمیتی نمی‌دهد

پومپئو: «اون» به خروج آمریکا از برجام اهمیتی نمی‌دهد

وزیر خارجه آمریکا با رد برخی نگرانی‌ها در مورد اینکه ممکن است خروج آمریکا از برجام مذاکرات هسته‌ای با کره شمالی را تهدید کند، گفت که برای کیم جونگ اون این موضوع اهمیتی ندارد.

مایک پومپئو

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از واشنگتن پست، این اظهارات در حالی از سوی وزیر خارجه آمریکا مطرح می‌شود که اغلب رهبران و تحلیلگران جهان معتقدند در صورت خروج آمریکا از برجام، این پیام به پیونگ یانگ مخابره خواهد شد که آمریکا به توافق‌هایی که خود امضا کرده، پایبند نمی‌ماند.

به گزارش واشنگتن پست، پومپئو عالی‌ترین مقام آمریکایی است که تاکنون با یک رهبره کره شمالی گفت‌وگو کرده است. او در سفر مهم خود به خاورمیانه به طور مکرر هشدار داد که ترامپ در صورت اینکه برجام اصلاح نشود از این توافق خارج خواهد شد.

به نظر می‌رسید که گفت‌وگوهای احتمالی با کره شمالی در مورد طرح تسلیحات هسته‌ای این کشور برای ترامپ انگیزه‌ای به ماندن در توافق هسته‌ای با ایران باشد تا پیام غیرقابل اعتماد بودن آمریکا به کیم جونگ اون مخابره نشود. اگرچه رد این فرضیه از سوی پومپئو نشان می‌دهد که ترامپ این موضوع را یک مانع بر سر مذاکرات با کره شمالی نمی‌داند.

پومپئو در این باره همچنین گفت: کیم جونگ اون به دنبال ایجاد منافع مشترک با واشنگتن خواهد بود و اقداماتی برگشت‌ناپذیر و همچنین تضمین اینکه بتوانیم به یک موفقیت پایدار دست یابیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.