صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / هدف‌گذاری برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی و شیلاتی از سیستان و بلوچستان
هدف‌گذاری برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی و شیلاتی از سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد:

هدف‌گذاری برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی و شیلاتی از سیستان و بلوچستان

‌رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: برای توسعه صادرات خرمای استان، صادرات شیلات، کشاورزی به کشورهای منطقه هدف‌گذاری شده است.

صنعت

‌نادر میرشکار در گفت وگو با ایسنا-‌ افزود: بازارچه‌های مرزی استان یک فرصت مهم برای منطقه محسوب می‌شود که در کنار آن استفاده مناسب از ظرفیت‌های پیله ورها، بازارچه‌ها، مناطق آزاد و گمرکات استان می‌تواند فرصتی مهم شناخته شود و برای بهره مناسب از این ظرفیت‌ها در کشور برنامه ای کلان برای پشتیبانی از شرکت‌های غیرنفتی و مدیریت صادرات هدف گذاری شده است.

میرشکار در ادامه بیان کرد: این استان ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه صادرات و ترانزیت کالا به پاکستان، افغانستان و کشورهای حوزه خلیج فارس دارد که کمتر استانی در کشور چنین مزیت‌هایی را دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: با توجه به شرایط استان یکی از مهم ترین فاکتورها در رونق منطقه استفاده از خدمات ترانزیت و صادرات است که می‌تواند برای بهره مندی از آن برنامه ریزی مدونی داشت، چرا که هزینه چندانی ندارد اما در مقابل ارزش افزوده بالایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه تولیدات منطقه‌ای، استان در صادرات خرما مزیت های زیادی دارد و در تولید فرش و شیلات نیز از ظرفیت های بسیاری برخودار است بنابراین باید ظرفیت های صادراتی استان شناسایی شود و برای رونق آن اقدام های لازم را انجام داد اما این مهم در صورتی محقق می‌شود که برندسازی محصولات داخلی انجام شود.

میرشکار همچنین در خصوص شهرک های صنعتی استان نیز افزود: استان سیستان و بلوچستان دارای ۲۸ شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی است که یک شهرک صنعتی در چابهار و یک شهرک صنعتی در کنارک و نواحی صنعتی نگور‌، بریس و پسابندر نیز در چابهار و کنارک فعال هستند.

وی تصریح کرد: خوشه صنعتی شیلات در استان ایجاد شده و با افتتاح کارخانه بزرگ تولید قوطی کنسرو این زنجیره تکمیل و نگاه‌ها نیز به سمت صادرات بیش از پیش محصولات شیلاتی بویژه به روسیه معطوف خواهد شد‌.

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان در پایان‌، پتروشیمی‌، سیمان‌، فولاد‌، شمش آلومینیوم‌، دکل‌های انتقال نیرو‌، صنایع تور ماهیگیری‌، کنستانتره کرومیت‌، کنستانتره تیتانیوم و اسید سولفوریک را از جمله پروژه‌های مهم صنعتی و معدنی در حوزه سواحل مکران در استان سیستان و بلوچستان برشمرد‌.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.