صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / مجمع سالیانه فدراسیون بدمینتون برگزار شد
مجمع سالیانه فدراسیون بدمینتون برگزار شد

مجمع سالیانه فدراسیون بدمینتون برگزار شد

مجمع عمومی سالیانه فدراسیون بدمینتون امروز به ریاست معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

بدمینتون

به گزارش کسب و کار نیوز، مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون بدمینتون امروز به ریاست فریبا محمدیان معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان در محل فدراسیون بدمینتون برگزار شد. کهندانی نیز به عنوان نماینده کمیته ملی المپیک در این مجمع حضور داشت.

این نشست در سالن بدمینتون فدراسیون برگزار و با ارایه گزارش عملکرد فدراسیون در  سال ۹۶ توسط رییس فدراسیون محمدرضا پوریا آغاز شد. این گزارش در مورد فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، اردوها، مسابقات و اعزام بین المللی بود.

پوریا گفت: سال ۹۶ دو رویداد بزرگ در سمنان و زنجان داشتیم. مسابقات خوبی بود و توانستیم سال خوبی را داشته باشیم. این ها نتیجه زحمات روسای هیات های استانی، مسئولان وزارت و کمیته ملی المپیک بوده است.

بعد از آن حسابرس فدراسیون، خزانه دار و بازرس نیز گزارشات خود را ارائه کردند که مورد تایید روسای هیات ها نیز قرار گرفت.

کلیات آیین نامه نحوه حق الزحمه مربیان، کمک مربیان و … و همچنین کلیات برنامه سال ۹۷ نیز مورد تایید روسای هیات ها قرار گرفت.

در پایان گزارشات برخی از روسای هیات های استانی مواردی را در خصوص گرانی دلار که بر روی وسایل ورزشی تاثیر گذاشته است و یا ماده ۸۸  و واگذاری سالن‌های ورزشی به بخش خصوصی و .. توضیح دادند و خواستار پیگیری موضوعات را داشتند.

فریبا محمدیان در پاسخ به روسای هیات‌های استانی در پایان این جلسه اظهار کرد: ابتدا باید از رییس فدراسیون و همچنین روسای هیات‌های استانی تشکر کنم.

تلاش‌های شما به ثمر نشسته است و وظیفه خود می‌دانم که به هر شکل ممکن که ماموریتم اجازه می‌دهد از شما حمایت کنیم.

مهم‌ترین بحثی که از سوی شما مطرح شد مربوط به ماده ۸۸ قبل و ماده ۵ جدید است. این موضوع بحث خود ما نیز هست و داورزنی به طور خاص آن را پیگیری می‌کند.

امروز نیز جلسه‌ای تشکیل شد و قرار شد رشته‌های ورزشی با توجه به مبحث مدال‌آوری غربالگری شوند و قانونی مشخص شود تا اماکن ورزشی بتواند در اختیار هیات‌های استانی قرار گیرد.

این موضوع نیاز به این دارد که تبدیل به قانون شود تا هیات‌ها متضرر نشوند. البته باید بندی آورده که سازمان بازرسی به آن ایراد نگیرد در دستورالعمل ماده ۸۸ آمده است که سالن‌های مازاد به بخش خصوصی واگذار شود و اگر سالنی مازاد باشد هیات‌های استانی باید مانند بخش خصوصی در این مناقصه شرکت کنند اما اگر مازاد نبود، در اختیار هیات‌ها قرارمی‌گیرد اما آن‌ها حق درآمدزایی از این مکان را ندارند. داورزنی و وزیر ورزش برای حل شدن این مشکل اقدام می‌کنند و امیدوارم که در نیمه اول این سال این موضوع برطرف شود.

او ادامه داد: مورد دیگری که مطرح شد بحث تغییر شاخص ارزیابی عملکرد بود. ما هم موافقیم که باید تغییراتی وجود داشته باشد تا عملکرد واقعی به تصویر کشیده شود و اگر قرار است جایگاهی برای هیات‌ها در نظر گرفته شود، تصویر واقعی زحمات آن‌ها باشد. همچنین در مورد تخفیفات گمرکی نیز باید بگویم که وزارت ورزش آمادگی کافی دارد که تجهیزات خارجی که تولید داخل نیستند، هماهنگ کند تا هیات‌ها یا فدراسیون‌های ورزشی از تخفیفات بهره‌مند شوند. داورزنی و وزیر ورزش و نیز ضریب نفوذ خوبی دارند و می‌توانند مشکلات را حل کنند. امسال سال حمایت از تولید داخلی است و ان‌شاءالله آن دسته از تجهیزاتی که در داخل تولید می‌شود و خیلی در بحث ملی مورد نیاز نیست به کار گرفته شود تا به عرصه اقتصادی کشور کمک شود.

او در پایان در مورد تنگناهای مالی هیات‌های استانی نیز خاطرنشان کرد: هیات‌های ورزشی در سطح کشور از نارسایی‌ها برخوردارند اما به نظر می‌رسد آن‌ها باید با جذب منابع مالی این موانع را برطرف کنند. در حوزه ورزش مالیات بر ارزش افزوده توانسته است بخشی از این نیازهای استانی را برطرف کند. توصیه من این است که روسای هیات‌ها بر اساس یک تقویم ورزشی جدا در استان خود و با توجه به آمایش منطقه‌ای خود، تقویم جدیدی را در استان طراحی کنند که به تصویب اداره کل ورزش برسد و در اولویت ارزش افزوده قرار بگیرند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.