چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / ضرورت ایجاد تشکل‌های قوی کارگری در کشور
ضرورت ایجاد تشکل‌های قوی کارگری در کشور

ابتکار تاکید کرد

ضرورت ایجاد تشکل‌های قوی کارگری در کشور

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری از همکاری با وزارت کار برای برطرف کردن شکاف‌های جنسیتی خبر داد و گفت: به تشکل‌های قوی کارگری که نقش تعیین‌کننده‌ای در تصمیم‌گیری‌ها داشته باشند، نیاز داریم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری از همکاری با وزارت کار برای برطرف کردن شکاف‌های جنسیتی خبر داد و گفت: به تشکل‌های قوی کارگری که نقش تعیین‌کننده‌ای در تصمیم‌گیری‌ها داشته باشند، نیاز داریم.

معصومه ابتکار در مراسم تجلیل از زنان کارگر گفت: در راستای اجرای ماده ۱۰۱ قانون برنامه که به بحث عدالت جنسیتی می‌پردازد با وزارت کار تفاهمنامه‌ای داریم که برای برقراری تعادل در بخش‌هایی که شکاف‌های جنسیتی وجود دارد، همکاری کنیم تا این فاصله‌ها کم شود و برای اجرای آن جدی هستیم.

وی ادامه داد: بخشی از این تفاهم به مسائل زنان کارگر و بخشی دیگر مربوط به حقوق و مطالبات و تامین اجتماعی است.

ابتکار با بیان اینکه امروز تشکل‌های کارگری قوی در کشور وجود دارد، گفت: امیدواریم با نگاه دولت دوازدهم و دکتر روحانی در ارتباط با حقوق شهروندی و مدنی بتوانیم اتحادیه‌ها و تشکل‌های قوی‌تر کارگری را راه‌اندازی کنیم به شکلی که نقش تعیین‌کننده در تصمیم‌گیری‌ها داشته باشد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با اشاره به رشد اشتغال زنان خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد که در سال‌های ۹۵ و ۹۶ رشد قابل توجهی را در اشتغال بانوان داشتیم که نشان از عزم و اراده دولت و همت زنان کارگر ایرانی برای حضور در عرصه‌های اشتغال به ویژه اشتغال غیررسمی است.

ابتکار افزود: زنان ایرانی در مسئولیت‌های خانوادگی و اجتماعی خصوصاً فعالیت‌های اجتماعی حضور و فعالیت چشمگیری دارند و امیدواریم با همکاری وزیر کار و مجلس شورای اسلامی در جهت وضع قوانین و مقررات لازم و اجرای این برنامه گام برداریم تا بهبود وضعیت زنان کارگر ایرانی را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: ارتقاء کیفیت زندگی کارگران از جمله مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و نشاط در خانه و محیط کار عنصر مهمی برای بهبود کیفیت و زندگی است. توجه به مساله رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار و برنامه دولت دوازدهم برای صیانت از جایگاه کارگران ایرانی و حمایت از کالای ایرانی که از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته، همگی در جهت ارتقاء سطح معیشت و اشتغال کارگران به ویژه زنان کارگر است.

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.