صفحه اصلی / 00 / خانواده تئاتر رسم تجلیل از حمایت را به جا آوردند
خانواده تئاتر رسم تجلیل از حمایت را به جا آوردند

خانواده تئاتر رسم تجلیل از حمایت را به جا آوردند

خانواده تئاتر، دور هم جمع شدند تا از مدیرکل سابق مرکز هنرهای نمایشی برای تمام حمایت هایش و خاطره های خوبی که او برایشان رقم زده بود، تجلیل کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز، شامگاه گذشته خانواده تئاتر با دورهمی صمیمانه در خانه فرهنگ و هنر مانا از مهدی شفیعی مدیرکل سابق مرکز هنرهای نمایشی به خاطر استواری در حمایت از اهالی هنر تجلیل کردند.
در این آیین چهره های هنری بسیاری از جمله مهدی سلطانی، الهام کردا، احترام برومند، پانته‌آ پناهی ها، مرضیه برومند، رویا تیموریان، مریم کاظمی، ستاره اسکندری و افسانه ماهیان حضور داشتند.
در آغاز چند نفر از هنرمندان همراه با حس شوخ طبعی از شفیعی تعریف کردند و خواستار تداوم مسیر ریل گذاری شده از زمان او شدند و در این بین خواسته های خود را از مسئولان جدید هنری بیان کردند.
ستاره اسکندری که میزبان هنرمندان بود ضمن تشکر از حاضران، خطاب به شفیعی گفت: همبستگی اهالی تئاتر، پیغام روشنی در زمان مدیریت شما داشت؛ ما اهالی فرهنگ نشان دادیم که مدیران فرهنگی را حتی از پشت درهای بسته نیز نگاه می کنیم.
وی افزود: شما احساس مسئولیت جمعی و تاثیر مثبت داشتن بر سرنوشت تئاتر را ایجاد کردید و نشان دادید که مدیران می توانند با تلاش از حرف عبور کرده و به عمل برسند.
اسکندری ادامه داد: شما هنرمندان را شنیدید و باور کردید اهالی فرهنگ می توانند خود مسئولیت مدیریت فرهنگ را برعهده گیرند، بدون اینکه از قضاوت بترسید و موجب ایجاد تعهد شدید.
این بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر خطاب به کرمی؛ مدیرکل جدید مرکز هنرهای نمایشی خاطرنشان کرد: شما نیز اهل فرهنگ هستید، راه سخت و پر مانعی پیش رو دارید و امید دارم همانند کوه استوار باشید و راه شفیعی را ادامه دهید.
به گفته وی مدیریت خوب، پشتیبانی اهالی فرهنگ را به همراه خواهد داشت.
در ادامه مراسم، مرضیه برومند هنرمند پیشکسوت تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه هر مدیری به نسبت فشارها، محدودیتها و شرایط بحرانی خود عملکردی دارد، تصریح کرد: خانواده تئاتر درک می کند که هر مدیر با چه مشکلاتی روبه رو است و چه امکاناتی را برای رفع موانع در اختیار دارد.
وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد عده ای از مدیران، فعالیت و رونق تئاتر را نمی خواهند و با تکرار اینکه مشکلات زیاد و امکانات کم است قصد دارند ما هنرمندان را خسته و از راه به در کنند ولی ما با همراهی و تلاش خود مشکلات را به حداقل می رسانیم.
این هنرمند تئاتر عروسکی گفت: با تغییرات در سطح مدیریت، معیارهای پیشین زیر پا گذاشته می شود و گاه تمام راه پیش رفته را به عقب بر می گردیم و به نقطه آغاز می رسیم.
وی با اشاره به اینکه سالها از فعالیت در عرصه تئاتر دور بوده و برگزاری جشنواره تهران- مبارک با حضور و حمایت شفیعی، میسر شده است، تاکید کرد: با رفتن علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، به خانواده تئاتر شوک وارد شد اما امیدواریم کرمی که هنرمندان را پشتوانه خود دارد راه پیش آمده را ادامه دهد.
وی به مدیرکل هنرهای نمایشی گفت: اهالی تئاتر می توانند با حمایت از شما در مقابل مشکلات باعث شوند پشت شما دیرتر خم شود.
تیموریان که به نمایندگی از همسرش؛ مسعود رایگان نیز صحبت می کرد، به شفیعی گفت: آنچه باعث جمع شدن هنرمندان در آیین تجلیل از شما شده است همدلی‌تان با این جمع بود.
وی درباره کرمی نیز اظهار کرد: شما را از خود می دانیم و می خواهیم تا راهی که پیش آمده ایم را ادامه دهید و با همدلی در موقعیت ها و دیدن کمبودها، حامی هنرمندان باشید.
علیرضا آرا به عنوان نماینده هنرمندان جوان عرصه نمایش با ذکر خاطراتی از حضور شفیعی در بیمارستانی که وی بستری شده بود، تاکید کرد: در سالهای دور، دیدن مدیر مرکزهنرهای نمایشی همانند دیدن رییس جمهوری سخت بود اما در دوره شفیعی این فاصله بین مدیریت و هنرمندان بسیار کم شد.
افسانه ماهیان، کارگردان و بازیگر تئاتر، نیز حمایت های شفیعی را فقط مختص تهران ندانست و خاطرنشان کرد: حمایت های بسیاری از هنرمندان شهرستان صورت گرفت و شور و حال بسیاری در میان آنان ایجاد کرد که اتفاق بسیار مهمی محسوب می شود.
پس از صحبت های هنرمندان، تریبون در اختیار مسئولان هنری حاضر در جمع قرار گرفت و مدیرکل جدید هنرهای نمایشی اظهار کرد: فقط شفیعی می داند که من در این مسیر چه سختی خواهم داشت و چه مسئولیت سنگینی برعهده گرفته ام.
کرمی بیان اینکه می خواسته کار هنری انجام دهد اما درگیر مدیریت شده است، تصریح کرد: بر اساس شرایط راهی باز شد تا با حمایت خانواده تئاتر این مسئولیت را تقبل کنم.
وی با اشاره به مشورت خود با شفیعی برای قبول این مسئولیت، خاطرنشان کرد: قصد دارم راهی را که ایشان تا جایی به مقصد رساندند ادامه دهم؛ راه و فعالیت های خوبی که خانواده تئاتر را به آرامش رساند.
کرمی با خنده اضافه کرد: برای قبول مدیریت مرکز هنرهای نمایشی تصمیم سختی گرفتم اما با این تصمیم قصد ندارم دیگر هیچ زمانی خود به تنهایی تصمیمی را بگیرم.
مدیر امور بین الملل مرکز هنرهای نمایشی نیز با بیان اینکه یکی از پیچیده ترین کارها می تواند مدیریت برای اهالی تئاتر باشد، اظهار کرد: در این جایگاه، بحران بر ثانیه دارید و هر لحظه در هر جایی که اتفاقی بیافتد تیرها به سمت شما می آید و بزرگترین هنرتان باید دیدن تیرهای غیب باشد.
سعید اسدی تاکید کرد: شفیعی با داشتن حسن خلق از هیچ کس بی تفاوت گذر نکرده و با حسن تدبیر توانست ضربه گیری فوق العاده برای اهالی تئاتر باشد.
معاون سابق هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که از نیمه مراسم در جمع هنرمندان حضور پیدا کرد، پشت تریبون رفت و با بیان اینکه تئاتر در سالهای گذشته به اهمیت امروز نبوده است، خاطرنشان کرد: الان هر جا که اسم تئاتر می آید حضور جوانها دیده می شود که در این حوزه قدم می زنند.
مرادخانی با تاکید بر اینکه هنری مانند تئاتر می تواند به دانش افزایی جامعه کمک کند و این کاری بود که شفیعی در آن قدم برداشت، اظهار کرد: مدیران مدتی را جایگاه مدیریتی سپری می کنند و سپس باید آنجا را ترک کنند و چه خوب است، هنگام رفتن، مورد محبت و قدردانی عموم قرار بگیرند.
وی با اشاره به اینکه شفیعی تئاتر خصوصی را به خوبی دنبال کرد، گفت: روزی که وارد حوزه معاونت شدیم ۱۸ نمایش هر شب به صحنه می رفت و اکنون این آمار به ۱۳۰ اجرا در هر شب رسیده است پس ناچاریم در راه توسعه حرکت کنیم.
در پایان مراسم، مدیر کل سابق مرکز هنرهای نمایشی، ریاست کردن در حوزه فرهنگ را بی معنا دانست و گفت: زمانی که این مسئولیت را برعهده گرفتم موقعیت مناسبی ایجاد شده بود زیرا دولتی سر کار آمد که حمایت هنرمندان را به عنوان پشتوانه داشت.
شفیعی افزود: هنرمندان بر اساس وعده های انتخاباتی انتظاراتی داشتند اما این انتظارات بیش از امکانات موجود بود و البته ظرفیت هایی نیز وجود داشت که باید به آن توجه و از آن استفاده می شد.
معاون اجرایی خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی حوزه تئاتر، تناسب نداشتن امکانات و اعتبارات دولتی با ظرفیتهای موجود و انتظارات ایجاد شده در جامعه هنری است، اظهار کرد: به غیر از نامتناسب بودن انتظارات و امکانات، کنش گری منفی نیز وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه کنش گری منفی می تواند به تئاتر آسیب می زند، گفت: نقد می کنیم اما با نگاهی بحرانی که می تواند تمام چشم اندازها را مختل کند.
شفیعی ادامه داد: گاهی انتظارات را متناسب با داشته های کشور خود تنظیم نمی کنیم و درحالیکه باید تئاتر ایران و شرایط آن را با کشورهای پیرامون خود مقایسه کنیم، به مقایسه خود با کشورهای دور که قیاسی مع الفارغ است، می پردازیم.
وی تاکید کرد: هنرمندان همیشه مسئولیت پذیر و واقع نگر بودند و حالا نیز همچنان باید صحبت کنید و مشکلات را نشان دهید، کرمی نیز همیشه برای هنر و تئاتر دلسوز بوده و در این عرصه خوش درخشیده و می تواند ارتباط خوبی با جامعه هنری برقرار کند.
وی در واکنش به سخنان قبلی کرمی نیز گفت: از این پس اگر تو محکم تصمیم نگیری دیگران به جایت تصمیم خواهند گرفت پس مصمم باش که هنرمندان هم پشتوانه ات خواهند بود.
فراهنگ ** ۷۵۶۱ **۱۰۵۵

همچنین مطالعه کنید:

دفاع نماینده آمریکا از سلطه طلبی تجاری

به گزارش کسب و کار نیوز، واشنگتن و پکن روی واردات محصولات یکدیگر به ارزش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.