صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران شد
حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران شد

حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران شد

ایوبی با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسما به عنوان دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران معرفی شد.

به گزارش کسب و کار نیوز از کمیسیون ملی یونسکو ایران، مراسم تودیع سعدالله نصیری قیداری، دبیرکل سابق و معارفه ایوبی دبیرکل جدید این کمیسیون ملی یونسکو ایران، امروز یکشنبه برگزار شد.
وزیر علوم در این مراسم با اشاره به سوابق علمی نصیری، اظهار امیدواری کرد که بتوان از تجارب ارزنده وی در حوزه آموزش عالی، استفاده شود و در عین حال از ایوبی به ‌عنوان فردی مؤثر و کاربلد در حوزه‌های علمی، فرهنگی و آموزشی یاد کرد.
در ادامه مراسم، دبیرکل جدید کمیسیون ملی یونسکو ایران گفت: یونسکو سازمانی جهانی و نهادی دیرپاست و من امیدوارم با همکاری تمامی همکاران در این مجموعه، با تأکید بر این موضوع که رویکرد جهان امروز، کندوکاو و جست‌وجو در تمدن مشرق‌زمین است، بتوانیم حرف‌های گفتنی خود را با زبانی شنیدنی به گوش دنیا برسانیم.
حکم ایوبی در چهارم اردیبهشت ۱۳۹۷ از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به سمت دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران صادرشده بود و مراسم معرفی وی امروز انجام شد.
ایوبی پیش از این، در مسئولیت‌های اجرایی و دیپلماتیک متعددی همچون معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی، قائم مقام بنیاد سعدی و معاون آموزش، رئیس مؤسسه فرهنگی سازمان اکو، مؤسس و مدیرعامل بنیاد شمس تبریزی و مولانا، معاون اجتماعی فرهنگی و شوراهای وزیر کشور، معاون اجتماعی و فرهنگی بازرسی کل کشور، رئیس ستاد سیمرغ برای برگزاری جشن‌های سی‌امین سالگرد انقلاب اسلامی در سراسر کشور، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فرانسه، فعالیت داشته است.
از نظر سوابق علمی، ایوبی در جایگاه مدیر مسئول فصلنامه شمس تبریزی و مولانا، عضو شورای علوم سیاسی پژوهشگاه علوم انسانی، مدیر مسئول فصلنامه انقلاب اسلامی، عضو هیات تحریریه مجله فرانسوی کلمات دانشگاه لیون ۲ فعالیت داشته و عضو چندین شورای علمی بوده است.
وی به زبان فرانسه، انگلیسی و عربی تسلط داشته و با زبان روسی نیز تا حدودی آشنایی دارد.
ایوبی همچنین دارای نشان عالی فرهنگ و هنر از دولت تاجیکستان، نشان رودکی از دولت تاجیکستان، دکترای افتخاری از دانشگاه هنر تاجیکستان و نشان لرمانتف از انجمن ادبی است.
در این جلسه مسعود شمس‌بخش، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی، محمدرضا شمس اردکانی، عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی به نمایندگی از علی‌اکبر ولایتی، رئیس کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای انقلاب فرهنگی، یوسف ثبوتی، رئیس کمیته ملی علوم پایه، سید مصطفی محقق‌داماد، رئیس انجمن بین‌المللی اخلاق زیستی اسلامی، رضا فرجی‌دانا، عضو شورای عالی کمیسیون ملی یونسکو و جمعی از مسئولان، فرهیختگان و اعضای کمیته‌های تخصصی کمیسیون ملی یونسکو نیز حضور داشتند.
فراهنگ**۳۰۷۹**۱۰۵۵

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.